سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
هویت انقلاب اسلامی دشمن‌زدایی است

آیت‌الله خاتمی در مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر در خرم‌آباد، هویت انقلاب اسلامی را دشمن‌زدایی معرفی کرد و گفت: اسلام ما را پر آوازه کرده است، قرآن ما را پر آوازه کرده است آنچه باید دو دستی و محکم نگه داریم، اسلام است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، مراسم گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی،  امام جمعه موقت تهران و عضو فقهای شورای نگهبان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد، آیت‌الله هاشم نیازی، نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، بهرام ستاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار، و جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف سه‌شنبه(7‌تیر) در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این مجلس به پاس بزرگداشت همه شهدای 7 تیر به‌ویژه. شهید فخرالدین رحیمی و شهید محمدحسین صادقی، دو شهید لرستانی 7 تیر برپاست افزود: از این اجتماع ستودنی و فاخر، روحانیت معظم، مسئولان محترم به‌ویژه نماینده معظم ولی فقیه جناب حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی و نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری از استان لرستان جناب آیت‌الله نیازی که افتخاری برای خبرگان هم در علم و هم در منش‌شان هستند تشکر می‌کنم.

   

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان با دارا بودن مفاخر بسیار مایه مباهات هستند، افزود: استان لرستان در دو مرحله انقلاب، نقش‌آفرینی کردند. یک مرحله نهضت دو ماهه روحانیون که به شکست دولت اعلم انجامید و توطئه حذف قرآن در سوگندهای دولتی برچیده شد، همچنین در نهضت 15 خرداد.

وی با بیان اینکه در عرصه مقاومت در مقابل طاغوت رضاخان تعدادی از سران عشایر به دستور رضاخان تبعید شدند، گفت: استان لرستان خانه تشیع است، مجموعه استان، همگی از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت هستند و طاغوت بر عقب نگه‌داشتن این استان عنایت داشت.
 
آیت‌الله خاتمی گفت: از سوی مسئولان نظام و به‌ویژه برادر گرامی آیت‌الله رئیسی می‌گویم که عنایت است که به فضل خدا از این استان پرافتخار محرومیت‌زدایی شود و امام جمعه فعال و پرتلاش شما در این عرصه در میدان هستند.

    

عضو فقهای شورای نگهبان  مجلس گرامی‌داشت 7 تیر را  اعلام بیعت مردم با آرمان بلند شهیدان دانست و افزود: ایران امروز کشوری پُرآوازه است، هر کجای دنیا که پا می‌گذاریم در آنجا نام تحرک ایران اسلامی است، افتخار ایران این است که امروز سربلند و با نشاط در عرصه‌های بین‌المللی حاضر است.

وی سیاست خارجی آمریکا را مقابله با ایران دانست و افزود: شیطنت‌های ممتد آن‌ها نشان‌دهنده این امر است و اگر ایران کشوری ضعیف بود این همه تلاش نمی‌کردند.

آیت‌الله خاتمی گفت: اتحادیه اروپا همه دغدغه‌شان ایران اسلامی است، در گذشته ایران را کشور جهان سومی می‌دیدند و کسانی که در ایران سفر می‌کردند، حقوق فوق‌العاده دریافت می‌کردند چراکه به کشوری فقیر سفر کرده بودند، گذشتگان ایران را تحقیر کرده و چیزی که موجب شده، اکنون پرقدرت باشیم ایستادگی در برابر استکبار است که به فضل خدا به سمت استقلال پیش می‌رویم و با اقتصاد مقاومتی در قله خواهیم نشست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سیاست‌های لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق در دنیا حکومت کرده و می‌کنند، اما امام خمینی(ره) مردم سالاری دینی را به دنیا عرضه کرد و موجب شد که انقلاب به نام اسلام شکل بگیرد و ۴۳ سال عمر کند و به عمرش ادامه دهد که یک پدیده ابتکاری بی‌سابقه است؛ درحالی‌که طاغوتیان در پی حذف اسلام بودند و تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ ننگین شاهنشاهی در این راستا صورت گرفت.

آیت‌الله خاتمی گفت: امام خمینی با نام اسلام وارد صحنه شد و یک انقلاب بزرگ را در قرن اخیر جان و سامان داد و بحمدلله بیش از 40 سال است زنده است و امید داریم تا انقلاب جهانی حضرت مهدی و تا آن روز که از سوی ولی فقیه پرچم به دست حضرت ولی امر صاحب‌الزمان سپرده شود.

وی با اشاره به آیه «و الا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» (آن قدر با شما می‌جنگند که شما دست از دینتان بردارید.) افزود: اسلام ما را پر آوازه کرده است، قرآن ما را پر آوازه کرده است آنچه باید دو دستی و محکم نگه داریم، اسلام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هویت انقلاب دشمن‌‌زدایی است افزود: هویت انقلابمان مبارزه با استکبار است. آنچنان که بر شاه پیروز شدیم بر این طاغوت‌ها هم پیروز خواهیم شد؛ و تا هویت این نظام، نظام اسلامی است به تسری قرآن آن‌ها دست برنخواهند داشت، نابودی نظام اسلامی یعنی نابودی حاکمیت دین.

وی شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن همراهش در راه ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمنان  پیش‌بینی می‌کردند با شهادت وزرا و تعدادی از مجلسی‌ها نظام ساقط می‌شود، اما مجموعه حزب جمهوری اسلامی با حالت جراحت به مجلس آمدند تا این پارلمان از اکثریت خارج نشود و نشد.

وی با بیان اینکه همه این شیطنت‌ها برای آن است که نظام اسلامی نباشد، افزود: ششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری، شهادت شهدای محراب، هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ با هدف براندازی نظام ولایی بود، تمام شرارت‌ها را دشمن انجام داد، اما آفرین بر مردم، هرچه از مردم تشکر کنیم، کم تشکر کرده‌ایم و هیچ قدرتی جز مردم نتوانستند سفره فتنه را جمع کنند.

 آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود پنج خطر جدی، تأکید کرد که این خطرها را جدی بگیریم و در تشریح این خطرات، گفت: نخست اینکه برخی درصدد هویت‌زدایی از انقلاب هستند، هویت این انقلاب، هویت اسلامی و مبارزه با استکبار است، همچنان‌که امام راحل فرمودند که تمام مقصد ما مکتب ماست و برخی‌ها از روز اول این عقیده را قبول نداشتند، کمااینکه همین اواخر نیز برخی‌ به دنبال صلح با آمریکا بودند.

وی بیان کرد: کسانی که روزی روزگاری دم از امام می‌زدند، حرف‌های عجیب و غریب می‌زدنند، امام بیانیه دادند چه خبر است، چرا غلو می‌کنید، همین دو آتیشه‌ها در فتنه ۸۸ ضد ولایت فقیه شدند. مگر می‌شود دم از امام زد اما ولایت فقیه را قبول نداشت و در مقابل آن ایستاد و این خطر دوم است.

امام جمعه موقت تهران، ارتجاع را خطر سوم عنوان کرد و افزود: ارتجاع یعنی عقب‌گرد، یعنی برخی بدحجابی و بی‌حجابی را روشنفکری می‌دانند و چادری‌ها و پایبندها به عفاف را عقب‌مانده می‌دانند، اگر دنبال عقب‌مانده هستید، عقب‌مانده این‌گونه روشنفکرها هستند.

امام جمعه موقت تهران دروغ و جنگ روانی دشمن را دیگر خطر پیش‌روی دشمن عنوان و بیان کرد: یک پیچ فضای مجازی دست آمریکا است، مراقب توطئه‌پراکنی دشمن باشید، کار دشمن نقد انقلاب است، یک روز می‌گویند مردم نسبت به انقلاب تردید کردند. مراسم ۲۲ بهمن، روز قدس، تشییع سردار دل‌ها را چه کسانی می‌آیند؛ مردمی که شما دم از تردیدشان می‌زنید همان دور و بری‌های خودتان هستند که به شما دل داده‌اند.

وی گفت: می‌گویند روحانیت از چشم افتاده است، روحانیت آیت‌الله صافی است که تمام مردم قم در تشییع جنازه این فقیه شرکت کرد. مردم بصیرت دارند و روحانی واقعی را می‌شناسند. عالمی که بد عمل می‌کند، از چشم افتاده است.

وی با بیان اینکه پنجمین خطر پیش رو این است که نگذارید کسانی این چنین وانمود کنند که انقلاب به بن‌بست رسیده است، افزود: اول انقلاب نیز این را می‌گفتند، امام راحل فرمودند که انقلاب به بن‌بست نمی‌رسد، شما به بن‌بست رسیده‌اید.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: در جلسه هیات رئیسه که پنج‌شنبه، تشکیل شد، به رئیس‌جمهور گفتم که به‌طور خلاصه بگویید این گرانی‌های افسارگسیخته تا کی ادامه داد با توجه به صداقتی که از ایشان سراغ دارم پاسخ داد: داد که تردید نداشته باشید که تمام می‌شود، از این گردنه گذر خواهیم کرد و اقتصاد بیمار ۵۰ ساله را با فضل خدا و با صبر مردم به سامان خواهیم رساند.

وی جنس انقلاب را امام حسینی و امام زمانی دانست و افزود: این انقلاب به بن‌بست نرسیده و نخواهد رسید.



به گزارش ایبنا؛ پیش از شروع مراسم زیویار استاندار لرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار خرم‌آباد، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور استاندار، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، مدیرکل امور اداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با حضور در مقبره شهید سیدفخرالدین رحیمی، به مقام شامخ شهدای هفتم تیرماه ادای احترام کردند و درحاشیه این مراسم نمایشگاهی از پوستر شهدای 7 تیر در حیاط حوزه کمالیه خرم‌آباد برپا بود که شرکت‌کنندگان در مراسم از این نمایشگاه بازدید می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها