چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
استقبال مددجویان زندان‌های لرستان از یارمهربان

کشوری در آیین اختتامیه بخش مکتوب یازدهمین جشنواره رضوی لرستان گفت: ظرفیت خوبی در اندرزگاه نسوان برای مطالعه و افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی ایجاد و همچنین استقبال خوبی از کتابخوانی در زندان‌های استان شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره رضوی (بخش مکتوب) ویژه مددجویان زندان‌های لرستان با حضور عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی استان، و جمعی از کارشناسان این اداره کل و مددجویان زندان مرکزی خرم‌آباد برگزار شد.

کشوری گفت: امروزه آنچه می‌تواند آثار دانایی را در ذهن ماندگار کند، کتاب و کتابخوانی است و  با فعالیت‌های فرهنگی هدفمند می‌توان جوانان را به کتابخوانی تشویق کرد.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: ظرفیت خوبی در اندرزگاه نسوان برای مطالعه و افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی ایجاد شده و استقبال خوبی از کتابخوانی در زندان‌های استان شده است.

کشوری گفت: مددجویان باید به کتابخوانی تشویق و ترغیب شوند و این امر با در نظر گرفتن امتیازات قضایی منجر به افزایش ساعات مطالعه کتاب شود.

طهماسبی در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل زندان‌های لرستان برای ترویج فرهنگ کتاب، آگاهی‌بخشی و پرکردن اوقات فراغت زندانیان با کتابخوانی  گفت: جشنواره رضوی همه ساله با همکاری معاونت اُموز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رضوی و نهاد کتابخانه‌ها با هدف آشنایی با زندگی ائمه اطهار و معرفی آثار مرتبط با آنها برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: فرصتی حاصل از گرفتاری یا به عبارتی تبدیل گرفتاری به فرصت برای زندانیان مهیا شده که از اهرم هایی است که می تواند تبدیل به فرصت شود و می‌تواند باعث شناخت توانایی و استعدادهای زندانیان شود.



وی افزود: در یازدهمین جشنواره رضوی در لرستان در بخش مکتوب 2 هزار نفر شرکت داشتند که نسبت به سایر استان‌ها آمار قابل توجهی است که 20 نفر در این دوره برگزیده شدند. آرزو می‌کنیم کسانی که در این جشنواره شرکت کردند در جشنواره بعدی گرفتاری‌شان برطرف شده باشد و به صورت حضوری از خدمات کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند و در جشنواره رضوی شرکت داشته باشند.

به گزارش ایبنا؛ در پایان از نفرات برتر جشنواره کتابخوانی رضوی با اهدا هدایا تقدیر و کتابخانه اندرزگاه نسوان خرم‌آباد نیز افتتاح شد.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها