چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
افتتاح کتابخانه مشارکتی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در مراسم افتتاح کتابخانه مشارکتی سرای محله نایسر سنندج گفت: افتتاح کتابخانه سرای محله به همت کتابخانه‌های عمومی و استانداری گام کوچکی در رفع این کمبودها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، کتابخانه عمومی سرای محله با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، فرماندار سنندج، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، شهردارسنندج، برخی از اعضای شورای اسلامی سنندج و فعالان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج افتتاح شد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: این کتابخانه عمومی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و ۱۲۰ متر زیربنا برای استفاده مردم ناحیه منفصل شهری نایسر تجهیز و آماده شده و دارای بخش‌های متنوعی است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه، نخستین کتابخانه مشارکتی است که در این ناحیه منفصل شهری افتتاح شده است، عنوان کرد: کتابخانه عمومی سرای محله نایسر شامل سالن مطالعه، مخزن کتابخانه، بخش کودک و همچنین بخش ویژه کلاس های آموزشی برای استفاده علاقه مندان است.

وی با قدردانی از حمایت دستگاه‌های مختلف ازجمله استانداری کردستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مرکز استان، گفت: منابع مورد نیاز کتابخانه سرای محله نایسر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برخی از خیرین فرهنگی سنندج فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از افتتاح یک کتابخانه نهادی با زیربنای 600 تا 700 متر مربع در مرکز بازآفرینی ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد و اضافه کرد: آغاز به کار این مرکز فرهنگی در آینده‌ای نزدیک می‌تواند خبری نویدبخش برای ساکنان شهرک نایسر باشد.

وی یادآور شد: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است و افتتاح کتابخانه سرای محله به همت کتابخانه‌های عمومی و استانداری گام کوچکی در رفع این کمبودها به شمار می‌رود.

مخدومی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک امر فرابخشی است، بیان کرد: امیدواریم با افتتاح این کتابخانه شاهد استقبال علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم و بخشی از نیاز مردم این شهرک در این حوزه برطرف شود.

در حال حاضر 83 باب کتابخانه در استان کردستان وجود دارد که ۵۲ مورد نهادی و 31 مورد مشارکتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها