دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
توسعه روابط فرهنگی تهران ـ باکو

در دیدار محمد‌مهدی اسماعیلی و آنار کریم اف، بر تعمیق روابط فرهنگی دو کشور براساس مشترکات و پیشینه تاریخی، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سمیه حسن‌‌نژاد وایانی: محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه(30 خرداد‌ماه) با آنار کریم اف، همتای آذربایجانی خود در تالار وحدت تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

اسماعیلی در جمع خبرنگاران ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، درباره محور گفت‌و‌‌گو‌هایشان، گفت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سینما، شعر و ادبیات مذاکره کردیم. به واسطه اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی، رابطه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، فراتر از رابطه همسایگی و همجواری است؛ بنابراین موانع تقویت روابط فرهنگی را کنار خواهیم زد.
 
وی با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان ادامه داد: سفر وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان آغاز فصلی نوین در گسترش ارتباطات تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور است. در آینده بسیار نزدیک در قالب تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی، تلاش خواهیم کرد سطح روابط فرهنگی را توسعه دهیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه سفر‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، جشنواره‌های فرهنگی، ساخت فیلم و دیگر زمینه‌های فرهنگی هم‌‌راستا هستیم. امید‌واریم سفر وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان و دیگر سفر‌های ایشان، گام بلندی برای گسترش روابط فرهنگی باشد.
 
وزیر فرهنگ آذربایجان در ادامه این نشست با تشکر از دعوت برای سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: امید‌وارم بتوانیم براساس پیشینه و روابط دوستانه و برادرانه، روابط فرهنگی را گسترش دهیم. هدف من از سفر به ایران، تکرار موفقیت روابط موفق سیاسی و اقتصادی در حوزه فرهنگی است. ظرفیت‌های فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد و در این سفر براساس همین ظرفیت‌ها، مذاکراتی انجام شده است.

آنار کریم اف با اشاره به محور‌های مذاکرات با همتای ایرانی خود ادامه داد: درباره ادبیات،‌ کتاب همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک در زمینه سینما و حفظ آثار تاریخی مشترک، گفت‌و‌گو شد.  

وی افزود: بعد از بازگرداندن اراضی‌ تاریخی خود، خوشحال خواهیم شد از همکاری با ایران در زمینه‌های فرهنگی استفاده کنیم. مطمئن هستم، نتایج این سفر عملیاتی شود.
 
این مقام جمهوری آذربایجان از محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها