چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری برگزار شد

با برگزاری مراسم اختتامیه، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در آذربایجان‌غربی به‌کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجان،سه‌شنبه (18 خرداد)، با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر، مدیران کل و مسئولان استانی و شهرستانی مرتبط با فرهنگ، امام جمعه و فرماندار شهرستان چایپاره در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم، علیرضا نورزوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه این دوره از جشنواره با شرکت 280 اثر در بخش داخلی و همچنین 15 اثر در بخش بین‌الملل برگزار شد، افزود: شعرایی از کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق به عنوان شرکت کنندگان بخش بین‌الملل جشنواره بودند که با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به این‌که جشنواره شعر رضوی، نخستین‌بار از مرکز استان خارج شده، عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست تمرکززدایی و نیز ارزش نهادن به تلاش جامعه فرهنگ و هنر شهرستان‌ها، این روند در همه برنامه‌ها اجرا می‌شود و شهرستان‌های مختلف میزبان جشنواره‌ها و مراسم ملی و بین‌المللی خواهند بود.

نوروزی درباره دلیل انتخاب شهرستان چایپاره به‌عنوان میزبان جشنواره شعر رضوی، گفت: با توجه به استقبال هنرمندان این شهرستان از جشنواره و نیز با توجه به این‌که بیشترین موقوفات رضوی در آذربایجان‌غربی هم متعلق به این شهرستان است، میزبانی جشنواره به چایپاره رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری در سراسر شهرستان‌ها باشیم.

 

حضور کاروان خادمان رضوی از دیگر قسمت‌های اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری بود و همچنین این مراسم با شعرخوانی نفرات برتر در بخش‌های مختلف ادامه یافت و در پایان نیز از نفرات برتر با اهداف هدایایی تجلیل به عمل آمد.

براساس نظر هیات داوران جشنواره، در بخش داخلی «مرتضی طوسی» از تبریز، «یعقوب نیکزاد» از اردبیل، ناصر دوستی از زنجان، وهاب حیدری از مراغه و حسن قلیپور از چایپاره به ترتیب مقام اول تا پنجم را کسب کرده و تجلیل شدند.

در بخش بین‌الملل جشنواره نیز، عارف بزو نالی و عادل اکبر هر دو از کشور آذربایجان و نصرت عاصی از کشور عراق موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

همچنین در بخش نماز به‌عنوان بخش جانبی، علی حبیبی، مهدی پاکروی، مهدی دهقان و امیر رسولی به‌عنوان نفرات منتخب معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها