سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
1500 تا 2000 عنوان کتاب موضوعی امام رضا (ع) داریم/ باید با ابزار فرهنگ پاسخ فیلم موهن جشنواره کن را داد

محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد که با ساماندهی و تجمیع آمار نشر کتاب‌های موضوعی رضوی به آمار 1500 تا 2000 عنوان رسیده‌ایم و تهیه بانک جامع داده‌های حوزه‌های مختلف با موضوع امام رضا را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمودرضا برازش، در این نشست که امروز (10 خرداد) در آستانه فرارسیدن دهه کرامت با محوریت بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به معرفی تعدادی از برنامه‌های حمایتی بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) پرداخت و عنوان کرد: بیستمین جشنواره امام رضا (ع) بر اساس تفکیک موضوعی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود. به عنوان نمونه جشنواره شعر در کرمان، شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان، خاطره و سفرنامه‌نویسی در بوشهر، داستان‌نویسی به زبان ترکی در زنجان، نمايشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی در قم، کارگاه گرافیک در سیستان‌و‌بلوچستان، مناظرات رضوی در اردبیل، عکس رضوی در خراسان‌ شمالی، شعر ترکی در آذربايجان‌غربی، داستان کوتاه، قطعه ادبی و شعر کودک و نوجوانان در چهار محال‌و‌بختیاری،  تئاتر در آذربايجان‌شرقی، تولید محتوا رضوی در فضای مجازی در سمنان و  دلنوشته‌ای به امام رضا(ع) در مازندارن برپا می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به همکاری‌ها و حمایت‌های مستمر این بنیاد با نهادهای مختلف از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره نامه به امام رضا (ع) و با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: بنیاد همکاری و تعامل نزدیکی با آستان قدس رضوی دارد و امسال در نظر داریم ویژه برنامه میلاد امام رضا (ع) با هدف تجلیل از خادمان بین‌المللی فرهنگ رضوی را در کتابخانه آستان قدس با حضور مسئولان عالی‌رتبه و فرهنگی کشورمان و نیز مسئولانی از کشور عراق برگزار کنیم.

وی همچنین از رونمایی نقاشی حسن روح‌الامین از تابلوی نماز باران امام رضا (ع) در ویژه برنامه میلاد ثامن‌الحجج خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های بنیاد در دهه کرامت می‌توان به تولید محتوای ویژه فضای مجازی، اکران شهری ویژه دهه کرامت در کلان‌شهرها و رونمایی چند اثر فاخر، همچنین برپایی مجالس شب شعر در شهرهای مختلف و نشر نماهنگ‌های فاخر و موشن‌گرافیک احادیث امام رضا (ع) اشاره کرد.

برازش ادامه داد: بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در حوزه‌های پژوهشی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد که از جمله می‌توان به نشر فصلنامه فرهنگ رضوی اشاره کرد. همچنین مجوز انتشار نشریه معارف اهل بیت (ع) را نیز دریافت کرده‌ایم.

حمایت از چاپ رمان و نمایشنامه‌ای از سعید تشکری
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به حمایت بنیاد از تولیدات فرهنگی و ادبی رضوی اشاره کرد و افزود: به‌زودی رمان بلندی را از سعید تشکری، نویسنده پرکار و از خادمان فرهنگ رضوی، که نمایشنامه‌ای از اثرش تولید شده منتشر خواهیم کرد. همچنین در دهه کرامت برنامه کاروان مهربانی را در قالب دیدار با خادمان پیشکسوت فرهنگی یا خانواده ایشان را اجرا می‌کنیم.

وی گفت: طی دو سال گذشته در راستای حمایت از شاعران ولایی دوستدار امام رضا (ع) 500 کلیپ شعرخوانی را از 18 استان کشور جمع‌آوری و عرضه کرده‌ایم. همچنین بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) محصولات جشنواره‌های رضوی و نیز تولیدات مردمی را در فضای مجازی منتشر می‌کند و حدود 150 هزار بازدید روزانه دارد.

برازش همچنین به اکران‌های شهری و فراهم کردن تولیدات مختلف هنری برای استفاده در فضاهای کلان‌شهرها اشاره کرد و گفت: 270 تابلو مزین شده به محتوای فرهنگ رضوی توسط بنیاد در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است. در حوزه بین‌الملل نیز ضمن تجلیل‌های سالانه از خادمان بین‌المللی امام رضا (ع) کانالی انگلیسی را برای ارتباط‌های فرامرزی دایر کرده‌ایم و تعامل نزدیکی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داریم.

وی همچنین یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد را جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های فرهنگی و هنری مرتبط با امام رضا (ع) عنوان کرد و افزود: در این راستا با بررسی آمارهای متفاوت عرضه شده توسط نهادهای مختلف از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابخانه ملی به آمار 1500 تا 2000 عنوان کتاب موضوعی امام رضا (ع) رسیدیم و برای راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

برازش عنوان کرد: بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) از تولیدات هنری در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید دو فیلم فاخر بین‌المللی با همکاری سازمان سینمایی خبر داد و گفت: بنیاد از حامیان تولیدات تصویری و فیلم با موضوع امام رضا (ع) است و از جشنواره فیلم رضوی نیز حمایت می‌کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) همچنین با اشاره به نمایش یک فیلم موهن در جشنواره کن عنوان کرد: به دنبال این اقدام بیانیه‌ای از سوی بنیاد در محکومیت این اقدام منتشر شد و معتقدیم باید با تدبیری منطقی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری به مقابله بپردازیم. ساحت مقدس امام رضا (ع) مورد احترام تمام ادیان است و باید با ابزار فرهنگ پاسخ اقدامات موهن را داد.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها