دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
«روزهای خدا» روایت نقش مردم خراسان در عملیات فتح خرمشهر

حمیدرضا صدوقی، نویسنده در نشست خوانش کتاب «روز‌های خدا» درباره نقش مردم مشهد در دوران دفاع مقدس گفت: کتاب «روز‌های خدا» با محوریت دفاع مقدس به نقش مردم خراسان بزرگ در اجرای عملیات فتح خرمشهر پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، حمیدرضا صدوقی، نشست خوانش کتاب «روز‌های خدا» با حضور حمیدرضا صدوقی، نویسنده اثر برگزار شد. 

صدوقی درباره انتخاب نام کتاب گفت: انتخاب یک بازه زمانی برای گرامیداشت دوران دفاع مقدس تنها یک حرکت نمادین است؛ در حالی‌که هر روز ما دفاع مقدس است، به‌ویژه که آزادسازی خرمشهر در آن ایام بی‌تردید یکی از روزهای خدا و روز دفاع مقدس است. در دوران دفاع مقدس هر روز چند عملیات چه در ماه مبارک رمضان و چه در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌شد و دور از ذهن نیست که آن روزها را روز خدا بنامیم.
 
وی ضمن اشاره به نحوه حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل، افزود: در عملیات والفجر مقدماتی، گزارش‌هایی از عملیات را در کاغذی نوشته و در جیبم نگهداری کردم و این نخستین گام من برای ثبت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس بود.
 
صدوقی اظهار کرد: کتاب «روزهای خدا» با محوریت دفاع مقدس به نقش مردم خراسان بزرگ در اجرای عملیات فتح خرمشهر پرداخته است. در واقع این کتاب بیانگر اتفاقات عملیاتی است که از روز 11 اردیبهشت‌ماه 1361 ساعت 30 دقیقه بامداد رمز مقدس بسم‌الله الرحمن الرحیم بسم‌القاسم جبارین شروع و تا روز 14 خردادماه ادامه داشت.
 
وی  کتاب «روزهای خدا» را محصول یک فعالیت کتابخانه‌ای و نه مصاحبه با افراد مختلف دانست و گفت: مطالب این کتاب مبتنی بر اسناد موجود از وقایع آن دوران در کتابخانه‌ها است.
 
حمید صدوقی، نویسنده کتاب «روزهای خدا» در پایان به خوانش بخش‌هایی از کتاب پرداخت.
 
اضافه می‎شود کتاب «روزهای خدا» به قلم حمیدرضا صدوقی در 544‌ صفحه در چاپ رقعی و با محوریت نقش خراسان در هشت ‌سال دفاع مقدس در سال 1394 از سوی انتشارات «زلال اندیشه» مشهد به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها