یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
هفتمین کتابخانه سیار شهرستان مشهد افتتاح شد

هفتمین کتابخانه سیار در روستای النگ امان‌آباد بخش احمدآباد شهرستان مشهد افتتاح و قرار است بزودی هشتمین کتابخانه سیار نیز در رضویه آغاز بکار کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، آیین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی 7» شهرستان مشهد شب گذشته با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد و مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
 
محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد در این مراسم گفت: این آیین به معنای ترویج علم و دانش است. آنچه که امروز مهم است این است که گروهی تصمیم بر انجام کاری بسیار مهم وموثر در راستای ارائه خدمات اطلاع رسانی و دانایی گرفته اند. تصمیمی که زمینه علم آموزی و دانش اندوزی را در روستای النگ امان آباد فراهم ساخته است.
 
وی افزود: این کتابخانه شما را به علم و دانش وابسته می کند و اگر کودکان این علم را در برگیرند بدون شک خلاقیتی بدیع را در آینده پدید خواهند آورد. در واقع می توان اینگونه گفت که افتتاح هر کتابخانه زمینه ساز برداشتن گامهای بزرگتر، موثرتر و مفیدتر از طرف مردم به واسطه افزایش علم، آگاهی و دانایی در آن منطقه می شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در روایت امام علی(ع) می فرمایند«هرکس با کتاب آرامش بگیرد، هیچ آرامشی را از دست نمی دهد». از این روایت می توان اینگونه برداشت کرد که اگر کتاب منبع آرامش باشد کتابخانه نیز پایگاه آرامش بخشی به جامعه است.
 
وی تصریح کرد: امروز کتابخانه‌ای افتتاح خواهد شد که با معلومات و دانایی همراه خود منبع آرامش مردم روستای النگ امان آباد می‌شود. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌فرمایند «اسلام پرچمدار کتابخوانی است» و رسالت ما نیز در اداره کل کتابخانه های عمومی بر آن است که این منبع آرمش را وارد زندگی مردم کنیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همچنین از افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی 8» در منطقه رضویه مشهد نیز بزودی خبر داد.
 
محمدرضا بدیع‌زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: وجود کتابخانه‌های سیار در روستاهایی که امکان احداث کتابخانه مستقر وجود ندارد، یک نعمت و موهبت فرهنگی است.
 
وی افزود: والدین باید به این مساله توجه داشته باشند، همان‌گونه که نیازهای مادی کودکان خود توجه دارند، باید به نیازهای دانشی و اطلاعاتی آنها نیز توجه کنند و این بر این مسئله واقف باشند که کتابخانه ها می توانند با ارائه خدمات دانشی و اطلاعاتی خود آینده فرزندان شما را تغییر دهند.
به گزارش ایبنا؛ این کتابخانه با بالغ بر ۲۰۰۰ نسخه کتاب در موضوعات مختلف و برای تمامی گروه های سنی روزانه از ساعت 7 و 30 دقیقه تا  14 در النگ آباد امان‌آباد، امام تقی(ع)، رباط سفید، سلطان آباد نمک، دیزآباد سفلی شهرستان مشهد به ارائه خدمت خواهد پرداخت.
 
در استان خراسان رضوی در حال حاضر کتابخانه سیار نور رحمت شهرستان تایباد، نورالهدی شهرستان کاشمر، خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران، پیک دانایی 4 شهرستان باخرز، سردار شهید ابوالفضل روشنک، سردار شهید نورعلی شوشتری و پیک دانایی 7 نیز در شهرستان مشهد مشغول ارائه خدمات کتابخانه ای در روستاهای کم‌برخوردار و دورافتاده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها