شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
ثبت 352 هزار و 827 سفارش در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تا 30 اردیبهشت

مدیرکمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران از ثبت 352 هزار و 827 سفارش در بخش مجازی تا نهمین روز خبر داد و گفت: از این تعداد، 273 هزار و 290 سفارش تحویل پُست شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حسین صفری، معاون اجرایی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران در نمایشگاه کتاب تهران به آمار فروش در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت:‌ مجموعه سفارش‌های نمایشگاه مجازی تا ساعت ۱۰ صبح روز سی‌ام 352 هزار و 827 سفارش بوده است که از این میان 273 هزار و 290 سفارش تحویل پست شده است. 
 
وی ادامه داد: 131 هزار و 622 سفارش نیز توزیع شده است و از میان آن‌ها تهران، مشهد و قم بیشترین   خریداران نمایشگاه مجازی کتاب تهران بوده‌اند.
 
صفری در ادامه با اشاره به روند برگزاری نمایشگاه سی‌وسوم، عنوان کرد: برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، بعد از دو سال وقفه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی برنامه‌ریزی شد. 

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی و حضوری این بود که جمعیت مراجعه‌کننده به نمایشگاه کتاب، به‌اصطلاح شکسته شود.
 
صفری با بیان این‌که یارانه‌ها را نیز به سمت مجازی سوق دادیم تا بخش عمده‌ای از تقاضای مردم را در بخش مجازی داشته باشیم، گفت: نباید فراموش کنیم که جمعیت واقعی بازدید‌کننده از نمایشگاه، مجموع مراجعه‌کنندگان به فضای مجازی و مجموعه بازدیدکنندگان از مصلی است.
 
وی با اشاره به بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ بخش مجازی نمایشگاه کتاب ظرفیت واقعی خریدار و ناشر را مشخص کرد، این‌که اعتبار خرید روی کد‌ملی افراد ثبت می‌شود‌، ظرفیت بسیار خوبی است، امسال در روزهای پایانی نمایشگاه هنوز هم امکان ثبت‌نام دانشجویان و دریافت بُن برای خرید از نمایشگاه مجازی وجود دارد. 
 
به گفته وی، اگر نمایشگاه مجازی را همزمان با نمایشگاه فیزیکی برگزار نمی‌کردیم، همه روزهای نمایشگاه به‌شدت شلوغ می‌شد. در‌حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره حضور حداقلی مهمانان خارجی نیز تاکید کرده بود. عریض کردن راهروها،‌ رعایت فاصله اجتماعی و هر آنچه را که مقدور و شدنی بود، در نمایشگاه پیاده کردیم تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
 
صفری با اشاره به استقبال برخی ناشران نمایشگاه مجازی گفت: در بخش ناشران دانشگاهی رغبت بسیار زیادی برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران وجود داشت.  
 
وی درباره انتقادات ناشران کودک و نوجوان و جانمایی آنها در طبقه منفی یک رواق شرقی گفت: تنها فضایی که به جز شبستان اصلی می‌توانست متراژ مفید را برای ناشران کودک و نوجوان به ما بدهد، طبقه منفی یک رواق شرقی است. بقیه سالن‌ها 6 تا 7 هزار متر مربع را پاسخ نمی‌دهند، مثلا طبقه اول رواق شرقی 2 تا 3 هزار مترمربع در اختیار ما قرار می‌دهد.
 
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه به برخی از ناهماهنگی‌های به وجود آمده در خصوص اطلاع‌رسانی محیطی در روزهای نخست نمایشگاه نیز توضیح داد: در این حوزه نیز تا حدودی غفلت کردیم؛ البته این کار را به بخش خصوصی سپرده بودیم که نتوانست در ادامه مسیر، به تعهدات خود عمل کند که بلافاصله کار را به مجموعه دیگری سپردیم تا کارها عقب نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها