پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
نشست گرامی‌داشت مدیر فقید نشر  «با فرزندان» برگزار شد

جمعی از اهالی صنعت نشر با تشکیل یک نشست در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یاد و خاطره مرحوم علی‌اصغر آقامیری، مدیرمسئول فقید انتشارات «با فرزندان» را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «یاد و خاطره علی‌اصغر آقامیری (مدیرمسئول فقید انتشارات با فرزندان)» پنج‌شنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) با حضور محمدتقی حق‌بین، عبدالعظیم فریدون، محمدعلی میرخانی و محمد عبدالصمدی از فعالان صنعت نشر و همکاران مرحوم آقامیری، فتح‌الله فزوغی عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و جمعی از اهالی صنعت نشر و در سرای کودک و نوجوان سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

حق‌بین در این نشست با بیان این‌که از حدود سال ۱۳۷۰ با مرحوم آقامیری ارتباطات کاری داشتم، عنوان کرد: محصولات ایشان ازجمله تولیدات منحصربه‌فرد بود. با وجود این‌که ایشان یک بازرگان بودند، وجه فرهنگی‌ شخصیتشان همیشه غالب بود و باعث می‌شد حتی به معاملاتشان هم از زاویه فرهنگی نگاه کنند. چنین رویکردی در آن روزگار بسیار ارزشمند بود. در حالی‌که می‌دانیم، معمولا نوسانات فوق‌العاده‌ای در بازار رخ می‌دهد و این باعث تغییر قیمت و کیفیت کالاها می‌شود اما هیچ‌گاه تغییری در محصولات ایشان ندیدم.

وی افزود: مواد اولیه به‌ لحاظ کیفیت و قیمت همیشه در نوسان است. این‌که کسی بتواند محصول سال ۱۴۰۱ را مانند سال ۱۳۶۹ تولید می‌کرده است، بسیار قابل توجه است. مرحوم آقامیری هیچ‌گاه حاضر نشدند کارگاهشان را آلوده به مواد دست دوم کنند.

وی با اشاره به این‌که نیروی انسانی انتشارات «با فرزندان» عمدتا ثابت بوده‌اند، گفت: این هنر است که کسی بتواند نیروی انسانی خود را تا سال‌ها حفظ کند. چنین رویکردهایی موجب می‌شود نیروی انسانی هم کار خود را با اخلاص انجام دهند.

حق‌بین ادامه داد: چند ماهی از عضویت مرحوم در انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان نگذشته بود که دوستان متوجه قابلیت‌های ایشان شدند و ایشان را به‌عنوان عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان منصوب کردند. 

به گفته او، وقتی مرحوم آقامیری در حوزه کتاب هم وارد شدند طرز فکر و کارشان خاص بود. ایشان به این دلیل که مخاطب نشر «با فرزندان» گروه سنی خردسال بود، سه کتاب را در حوزه هوش کودکان منتشر کردند اما نه برای آن‌که کودکان مطالعه کنند؛ بلکه برای مطالعه و راهنمایی مادرانی که می‌خواهند روی تقویت هوش کودکانشان کار کنند.  

پس از سخنان او، محمدعلی میرخانی با بیان این‌که بنده از سال ۱۳۵۸ در خدمت مرحوم آقامیری بودم، گفت: طی دهه ۱۳۶۰ قدری ناهماهنگی در بخش‌های مختلف وجود داشت و از آنجا که ایشان به انضباط کاری اهمیت بسیار می‌داد. به‌طور مرتب به افراد یا بخش‌های ناهماهنگ تذکر می‌دادند و اتفاقا تذکر ایشان در بهبود شرایط موثر واقع می‌شد.

وی افزود: طی سه چهار سال اخیر هم که همکاری نزدیکی با مجموعه انتشارات «با فرزندان» داشتم متوجه شدم این شرکت هم با شالوده فکری و فرهنگی تاسیس شده است. 

در ادامه، محمد عبدالصمدی، از بنیانگذاران انتشارات «با فرزندان» اظهار کرد: بنده در مجموعه کفش ملی با مرحوم آقامیری آشنا شدم. آقای آقامیری از همان زمان همه کارهایشان را به صورت اساسی انجام می‌دادند. 

وی افزود: بعد از تاسیس‌ انتشارات «با فرزندان» متوجه شدیم سود چندانی در این کار نیست و بنده از شرکت جدا شدم اما ایشان ادامه دادند و تلاش کردند شرکت را به هر نحو نگاه دارند. وقت و عمر و علاقه خود را در این کار گذاشتند و اکنون نیز فرزندشان در حال ادامه کار هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها