پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
تولید کتاب در ایران رو به افزایش است

سردار صفوی در دیدار با رئیس سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه‌های مختلف از صنعت چاپ و نشر صورت گرفته لازم است برای کاهش قیمت کتاب، حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد؛ چراکه حمایت از این صنعت حمایت از فرهنگ مطالعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با هشتمین روز از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سرلشگر پاسدار یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ضمن دیدار با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در مراسم رونمایی از دو عنوان کتاب، مجموعه دو جلدی «تاریخ شفاهی یحیی» و کتاب صوتی «همراه» در محل سرای اهل قلم نمایشگاه برگزار شد، شرکت کرد.

در این دیدار احمدوند گفت: امسال نخستین‌بار نمایشگاه به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار شده است که تا پایان روز گذشته در بخش مجازی 54 میلیارد و در بخش فیزیکی 61 میلیارد و در مجموع 115 میلیارد تومان فروش داشته است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان نمایشگاه این رقم به 200 میلیارد نیز برسد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته در ایران 111 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده و میانگین شمارگان کتاب 1020 نسخه است. ایران در این حوزه در جایگاه پنجم دنیا قرار دارد.

احمدوند با اشاره به این‌که در حال حاضر تولید کتاب در ایران رو به افزایش است، افزود: در این حوزه نیاز به حمایت و تقویت تولید کاغذ داخلی داریم و البته در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته و اقداماتی انجام شده  و بخشی دیگر در دست اجرا است. 

سردار صفوی در این دیدار بر تولید کاغذ داخلی تأکید کرد و افزود: با توجه به تأکید رهبری بر نهضت کتابخوانی و تأثیر کتابخوانی بر جامعه، نیاز است ظرفیت‌های تولید کاغذ در کشور تقویت شوند.



مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: با توجه به اقداماتی که در حوزه‌های مختلف از صنعت چاپ و نشر صورت گرفته لازم است. برای کاهش قیمت کتاب، حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد؛ چراکه حمایت از این صنعت حمایت از فرهنگ مطالعه خواهد بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها