پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
سایت انجمن ناشران کودک و نوجوان رونمایی شد/ایجاد پل ارتباطی بین ناشران و مخاطبان

در نشست رونمایی از سایت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، درباره قابلیت‌های این سایت از‌جمله جمع‌آوری اطلاعات ناشران این حوزه و ایجاد پل ارتباطی بین مخاطب و ناشر بحث شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌، سایت انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان صبح امروز (پنجشنبه 29 اردیبهشت) با حضور جمعی از ناشران کودک و نوجوان در سرای علمی فرهنگی ناشران کودک و نوجوان رونمایی شد.
 
در ابتدای این مراسم، عبدالعظیم فریدون، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در سخنانی با اشاره به اهداف طراحی این سایت توضیح داد: دو سال قبل در انجمن جلسه‌ای داشتیم و با مدیریت سایت «لیبرنو» آشنا شدیم و قرار شد برای توسعه فعالیت‌های انجمن در بستر مجازی اقدامات مشترک داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: این کار در فاز نخست با هدف توسعه ویترین کتاب کودک در کتابفروشی‌ها طراحی و به مرور زیرساخت‌های کار فراهم شد، اما در مرحله عملیاتی، قرار شد روند کار تغییر کند و یک سایت دیگر با هدف دسترسی بهتر و مناسب‌تر ناشران و مردم به اطلاعات نشر کتاب کودک طراحی شود.
 
فریدون با اشاره به دیدار با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه کرد سایتی طراحی شود که برای کارها و اقدامات آتی مثل برگزاری نمایشگاه تخصصی مجازی کودک و نوجوان کاربرد داشته باشد.
 


در ادامه این نشست نامدار افروغ، طراح و مدیر سایت انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در سخنانی، عنوان کرد: ناشران همواره دغدغه‌های زیادی دارند؛ از رونق کسب و کار تا گردش مالی، در این حوزه زیرساخت‌های لازم برای همکاری انجمن و سایت وجود نداشت که تلاش کردیم این کار محقق شود.
 
وی افزود: در این زمینه تلاش می‌کنیم انتفاع ناشران از سایت بیشتر باشد، همچنین زمینه‌هایی پیش‌بینی شده است تا اطلاعاتی از ناشران برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد.
 
افروغ با بیان این‌که در ابتدا قرار بود این سایت منبع معرفی ناشران باشد، گفت: در گام دوم، کتاب‌های به‌روز ناشران بارگذاری و در مرحله سوم نیز قابلیت پیام‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت فراهم شد.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه بخشی پیش‌بینی شده است که رویدادها و اخبار حوزه نشر کودک و نوجوان در سایت بارگذاری و ثبت‌نام ناشران از قالب کاغذی به فرم‌های الکترونیک تبدیل شود.
 
افروغ با اشاره به بخش‌های مختلف این سایت، توضیح داد: در این زمینه تلاش شده است علاوه بر معرفی انجمن و هیات مدیره، رویدادها و اعضای انجمن نیز معرفی شوند، همچنین مهمترین خبرهای هر حوزه از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در این سایت اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
وی با بیان این‌که آرشیوی از رویدادهای قدیمی و اخبار به‌صورت پست مجزا، در سایت قرار داده شده است، گفت: تازه‌های نشر هر موسسه انتشاراتی نیز در  همکاری با ناشران در سایت به همراه تصاویر، اطلاعات کتاب با نسخه صوتی قرار داده می‌شود و مخاطب می‌تواند با کلیک بر روی آن از سایت ناشر کتاب را خریداری کند.
 
افروغ همچنین درباره سایر بخش‌های پیش‌بینی شده برای این سایت، گفت: در بخش اطلاعات ناشران نیز پوستر یا لوگوی هر ناشر قرار داده شده است؛ علاوه براین درباره سال شروع فعالیت‌ها، حوزه کاری، تلفن، نشانی وب‌سایت و ایمیل و شبکه‌های اجتماعی نیز اطلاعاتی داده شده است.
 
وی با بیان این‌که تاکید انجمن بر این است که وارد مراحل خرید و فروش نشود، عنوان کرد: در این زمینه، بعد از ورود کاربر و مخاطب به سایت و انتخاب کتاب از ناشر، پلی میان این دو می‌شویم تا به تازه‌های نشر دسترسی داشته باشد.
 
افروغ در ادامه این سایت را بستری برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب دانست و گفت: هدف اصلی، ارائه سرویس به اعضا و ناشران کودک و نوجوان است تا به‌عنوان واسطه بتوانیم نمایشگاه مجازی کتاب در آینده نزدیک برگزار کنیم.
 
سایت انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نشانی www.anjomaneketabekoodak.ir  فعالیت می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها