سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
حمایت نمایندگان مجلس از پیشنهادات وزارت ارشاد برای تقویت کتاب‌فروشی‌ها

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار با یاسر احمد‌‌وند، برآمادگی مجلس برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها براساس پیشنهادات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، ششمین روز از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علی‌اکبر بسطامی، نماینده ایلام، سیدکریم حسینی، نماینده اهواز، علی‌اصغر عنابستانی، نماینده جغتای، جوین، سبزوار با یاسر احمد‌وند، رئیس نمایشگاه کتاب تهران و سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار احمدوند گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید داشته باشند، در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، حدود ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی از 32 کشور حضور دارند.  علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند از حضور ۲۸۰۰ ناشر که با عناوین مختلف به ارائه کتاب پرداختند استفاده لازم را ببرند؛  این امر قدمی برای توسعه فرهنگ کشور به حساب خواهد آمد.



وی افزود: این دوره از نمایشگاه، میزبان 60 مهمان خارجی هستیم که کشور قطر مهمان ویژه نمایشگاه است. در ادامه میزبانی از میهمانان خارجی سی‌و‌سومین دوره از نمایشگاه کتاب تهران، میهمانان با همراهی تعدادی از مسئولان اجرایی بخش بین‌الملل به بازدید تهران رفتند.

احمدوند گفت: در نمایشگاه مجازی ناشران آثار منتشر شده 10 سال گذشته خود را در نمایشگاه مجازی و تا 4 سال گذشته را در نمایشگاه حضوری ـ مصلای تهران ـ عرضه کرده‌اند.

رئیس سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی را دسترسی به اطلاعات دقیق آماری برشمرد و افزود: از طریق اطلاعاتی که از طریق فروش مجازی ثبت می‌شود، می‌توانیم به تعداد عناوین و موضوعات پرفروش نمایشگاه در استان‌های مختلف کشور دسترسی داشته باشیم.

وی گفت: حاکمیت باید در مجموع کمک کند، کتاب‌فروشی‌های بیشتری در شهرها تأسیس و شکل بگیرد و کم‌کم نمایشگاه از شکل فروشگاهی خارج شود و این امر نیازمند کمک دستگاه‌های دیگر به  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ چرا که در این حوزه وزارت ارشاد دست تنهاست.


وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور حداقل به 2000 کتاب‌فروشی نیاز داریم که تاسیس آن‌ها علاوه بر کمک بخش خصوصی، نیازمند تسهیلات است.

در این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کردند با پیشنهادات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت با هدف حمایت و تاسیس کتاب‌فروشی و ارائه بسته‌های حمایتی برای فعالان آخرین حلقه نشر در راه کمک به اعتلای فرهنگ کتابخوانی، حمایت‌های خود را در مجلس خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها