دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کاغذ‌های قاچاق کشف شده در راه تهران است/ ارائه آیین‌نامه اجرایی مصوبه بودجه فرهنگی دستگاه‌ها چهارشنبه در هیات دولت

محمد‌مهدی اسماعیلی، درباره وضعیت کاغذ‌‌های قاچاق کشف شده بیان کرد: کاغذ‌های قاچاق کشف شده در حال انتقال به تهران است و به محض دریافت، بین ناشران توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان بازدید از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش‌ آن‌ها پاسخ داد.
   
اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا، درباره زمان توزیع کاغذهای قاچاق کشف شده گفت:‌ حدود دو هزار تن کاغذ بوده که تحویل دوستان در وزارتخانه می‌شود. رئیس محترم دستگاه قضا در این جریان، کمک قابل توجهی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند.

کاغذ‌ها در حال انتقال به تهران است و به محض دریافت، بین ناشران توزیع خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره مصوبه «بودجه فرهنگی دستگاه‌های دولتی» نیز عنوان کرد:‌ آیین‌نامه این مصوبه آماده شده است؛ متاسفانه اجرای آن به نمایشگاه نرسید؛ چراکه ابلاغ آیین‌نامه بودجه دیر انجام شد و در کار مجلس و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود.

اسماعیلی ادامه داد: قرار بود دو مجموعه دیگر شامل وزارت میراث فرهنگی و صنایع‌دستی همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز در تدوین آیین‌نامه دخالت داشته‌ باشند؛ اخذ نظرات دوستان و جمع‌بندی آن‌ به طول انجامید. آیین‌نامه اجرایی این مصوبه چهار‌شنبه هفته جاری در هیات دولت مطرح خواهد شد.   
 
وی درباره موضوع خودکفایی در تولید و صادرات کاغذ گفت: در این مدت، بارها این مساله را عنوان کردیم. دو موضوع را در حوزه کاغذ دنبال می‌کنیم، یکی بحث کوتاه‌مدت بود که حل شد؛ و آن در واقع تخصیص ارز بود که اتفاق افتاد. کار میان مدت و بلند‌مدت این است که تلاش کنیم خودکفایی در صنعت تولید کاغذ به‌وجود بیاید. در بهترین حالت،  بدنه نشر و مطبوعات، سالانه به 280 هزار تن کاغذ نیاز دارد. این مجموعه‌هایی که اکنون در حال فعال شدن، تکمیل ظرفیت و حل مسائل مالی آن‌ها هستیم، توانایی تولید بیش از 340 هزار تن کاغذ را دارند؛ این برآورد دقیق و نتیجه مطالعه و بررسی است به‌عبارت دیگر برآورد شعار‌گونه نیست.    
      
اسماعیلی در پایان گفت: کارگروهی با عضویت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صمت، معاونان مرتبط این دو دستگاه‌، همچنین مدیران عامل بانک‌ها، استانداران استان‌های مختلف در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است. بنابراین کار کاملی در حال اجرا است. رئیس‌جمهور به‌عنوان شخص اول اجرایی کشور، پیگیر تحقق این هدف است. همه این کار را دنبال می‌کنیم و در این مسیر با زمان‌بندی و امید‌وارانه پیش می‌رویم. امید‌واریم امسال تکمیل ظرفیت محقق شود، در گام بعدی، ابتدای سال آینده ظرفیت‌های جدید ایجاد شود و بتوانیم به هدف‌گذاری که اعلام شده، متعهدانه، اهداف را محقق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها