یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
شناسایی و دفع 1500 حلمه سایبری به سایت/ احتمال برگزاری مستقل نمایشگاه کودک و نوجوان

سخنگوی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شناسایی و رفع یک‌هزار و 500 حمله سایبری به سامانه و زیرساخت‌های نمایشگاه کتاب و پشیتبانی 24 ساعته برای حفاظت از سامانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، پنجمین نشست خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز پنجم برگزاری نمایشگاه یکشنبه‌(25 اردیبهشت‌ماه) با حضور علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اصحاب رسانه در مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب واقع در ساختمان چهل سرا برگزار شد.
 
در این نشست، رمضانی، با اشاره به آمار تخلفات طی روزهای گذشته، گفت: هیات رسیدگی به تخلفات امروز تشکیل جلسه خواهد داد و به تخلفات گزارش شده رسیدگی می‌کند، این تخلف‌ها اغلب در زمینه استفاده از دستگاه‌هایی کارتخوان غیر از بانک صادرات، فروش آثار غیر، تخفیف نامتعارف و غیره بوده است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امکان جانمایی ناشران به صورت موضوعی، گفت: پیشنهادی مطرح شد که جانمایی غرفه‌ها را به صورت موضوعی انجام دهیم؛ اما این موضوع مورد پذیرش همه ناشران نیست و حتی گاهی امکان اجرایی هم ندارد.
 
رمضانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امکان حضور ناشران کشور افغانستان در بخش ناشران ایرانی، گفت: سنت همیشگی این بوده است که ناشران غیرایرانی در محل دیگری مثل بین‌الملل جانمایی شوند و این موضوع درباره ناشران افغانستان نیز اجرا می‌شود.
 
وی درباره امکان تفکیک بخش‌های مختلف نمایشگاه در سال‌های آینده نیز توضیح داد:‌ در حوزه کودک و نوجوان شاید بتوانیم در زمان دیگری نمایشگاه را برگزار کنیم و این موضوع در دستور کار قرار دارد، زیرا شاید یکی از راه‌های اداره بهتر نمایشگاه این باشد که بخش‌ها از هم تفکیک و جدا شود.
 
رمضانی افزود: نکته‌ای در این زمینه وجود دارد؛ ممکن است توجه‌ به نمایشگاه‌ها در حوزه یارانه‌ها، حمایت‌ها و افکار عمومی تقسیم شود.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فروش کتاب با قیمت پایین‌تر از نمایشگاه مجازی از سوی ناشران در نمایشگاه حضوری، عنوان کرد: اگر ناشری کتابی را با قیمت پایین‌تر از نمایشگاه مجازی در غرفه‌اش بفروشد تخلف است؛ زیرا این موضوع در آیین‌نامه نمایشگاه درج شده است.
 
رمضانی همچنین با اشاره به 25 اردیبهشت، روز زبان فارسی و برنامه‌های نمایشگاه در این زمینه، گفت: برنامه‌هایی با موضوع زبان فارسی در نمایشگاه برگزار شده است، در سرای ملل نیز ۲ برنامه با حضور میهمانان تاجیک برگزار شد؛ همچنین‌ ۸ برنامه نقالی با همکاری بنیاد فردوسی شاهنامه‌خوانی در بخش‌های مختلف نمایشگاه داشتیم که در حال برگزاری است.
 
وی در ادامه با اشاره به الگوی خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: الگوی خرید از نمایشگاه مجازی به لحاظ جغرافیایی تفاوتی با دوره‌های قبل نکرده است و مخاطبانی از استان تهران نخستین خریدار نمایشگاه مجازی هستند.
 
رمضانی در بخش دیگر سخنان خود درباره تعامالات و همکاری با مسئولان غرفه‌های خارجی، گفت: با نمایشگاه‌های دوحه و باکو تبادل غرفه رایگان داریم و با ناشران خارجی در زمینه گرنت نیز مذاکراتی داشتیم که در نمایشگاه برخی از آن‌ها را در نمایشگاه توسعه می‌دهیم.
 
به گفته وی، همچنین از انجمن‌های کودک و نوجوان دعوت شده است تا آثاری را پیشنهاد کنند تا با روسای نمایشگاه‌ها برای ترجمه و بازنشر آن‌ها مذاکره کنیم.
 
رمضانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا؛ درباره عدم ثبت کد ملی و کد دانشجویی برای برخی دانشجویان،‌ توضیح داد:‌ از ماه‌ها قبل دریافت بانک اطلاعاتی از مراکز مختلف مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیریت حوزه‌های علمیه را آغاز کردیم و طبق الگوی ارائه شده، تخصیص بن‌ها را انجام دادیم، در این زمینه سامانه بن نمایشگاه باز است و آمادگی وجود دارد که اسامی جدید به بانک اطلاعاتی افزوده شود.
 
وی در ادامه به اجرای 300 دقیقه برنامه از نمایشگاه از سوی صدا‌و‌سیما به صورت زنده خبر داد و گفت: روزانه 16 ساعت پوشش رادیویی داریم و علاوه بر این نیز 8 ساعت به صورت زنده از رادیو ایران صدا پخش می‌شود، همچنین 300 خبرنگار، عکاس و تهیه‌کننده تلویزیون از 70 رسانه وقایع نمایشگاه را پوشش می‌دهند.
 
رمضانی در پایان با بیان این‌که از ابتدای نمایشگاه تاکنون ۱۵۰۰ حمله سایبری حیاتی و مهم را به سایت‌های نمایشگاه کتاب تهران شناسایی و دفع کرده‌ایم، ادامه داد: در این زمینه سایت‌های مرتبط به نمایشگاه به‌صورت 24 ساعته پشتیبانی می‌شوند.
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها