یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
گنابادی‌ها «رویش جوانه‌ها» را کلید زدند

نخستین محفل ادبی کودک و نوجوان استان خراسان رضوی با نام «رویش جوانه‌ها» در گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه «محفل ادبی رویش جوانه‌ها»، در محل کتابخانه امام جعفر صادق(ع) با حضور محمدرضا جمالی، شاهنامه‌پژوه و دکترای ادبیات و زبان فارسی، دکتر علیرضا صغیر، پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان، احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد و جمعی از شاعران، كتابداران و علاقه‌مندان حوزه ادب و فرهنگ و کودکان نقال و شاهنامه خوان، برگزار شد.

مظلوم، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور شاعران، اهل فرهنگ و علاقه‌مندان گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عنایت ایشان به حوزه شعر و ادبیات و حمایتی كه از جریان‌های اصیل ادبی دارند، نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور به ایجاد محافل ادبی در كتابخانه‌های عمومی اقدام کرده است.

مظلوم ادامه داد: خوشحالیم که اعلام کنیم در این برنامه شاهد افتتاحیه چهارمین محفل ادبی شهرستان گناباد و نخستین محفل کودکان و نوجوانان در استان خراسان رضوی با عنوان «رویش جوانه‌ها» هستیم.
 
صغیر، گفت: یکی از خلاهای موجود در شهرستان گناباد، نبود وجود انجمن ادبی فعال در حوزه کودکان و نوجوان است، که با ابتکار کتابخانه‌های امام جعفر صادق(ع) و کتابخانه حاج عبدالهی نوقاب، این خلا در حال رفع شدن است. انتظار داریم در این انجمن، کودکان و نوجوانان نوقلم شناسایی شده و برای تقویت و نگارش آثار آنان اقدام شود؛ همچنین در این انجمن لازم است کارگاه‌های ادبیات کودک و نوجوان ویژه نویسندگان این حوزه با جدیت پیگیری و برگزار شود.

جمالی، ضمن تقدیر از تمامی شرکت‌کنندگان مسابقه بیان کرد: برای خواندن بهترین تصحیح شاهنامه، تصحیح دکتر جلال خالقی مطلق پیشنهاد می‌شود چراکه ایشان 40 سال از عمر خود را وقف تصحیح این کتاب نموده است.
 
اعظم شاهدوست، فیلم‌ساز، شاعر و دبیر محفل ادبی رویش جوانه‌ها در انتهای این جلسه گفت: امروز و در آستانه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهد یک اتفاق خوب در راستای شکوفایی و پرورش استعدادهای فرزندان این منطقه بودیم.

وی ادامه داد: كتابخانه‌های عمومی از ظرفیت کودکان و نوجوانان مستعد زیادی در شهرستان برخوردار است که  امیدواریم با شکل‌گیری این محفل بتوانیم باعث شناسایی، رشد و شکوفایی این عزیزان باشیم.

در این برنامه که همراه با اختتامیه مسابقه نقالی و شاهنامه همراه بود، کودکان و نوجوان قسمت‌هایی از نقالی خود را اجرا کردند و در پایان با داوری فروغ ازقندی، نقاله خوان برتر دوره قبلی مسابقه و دکتر محمدرضا جمالی، 5 اثر برگزیده اعلام شد.

به گزارش ایبنا؛ این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش، کتابخانه امام‌رضا(ع) آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گناباد و با حضور روسای این ادارات برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها