شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
نمایشگاه کتاب نقش اساسی در ترویج کتابخوانی دارد

کدخدایی در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: متأسفانه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌هایمان ترویج کتابخوانی را به مفهوم کتاب‌های غیردرسی نداریم و فقط در این حوزه تمرکز مطالعه بر کتاب‌های درسی هستند، در صورتی که مطالعه کتاب‌های جانبی می‌توانند در شکل‌گیری شخصیت افراد مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوق دان شورای نگهبان، شنبه‌ (24 اردیبهشت‌ماه) همزمان با چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه و معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد، بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله غرفه اختصاصی شورای نگهبان از دیگر برنامه‌های کدخدایی بود.       

وی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به توسعه فضاهای مجازی و سهولت دسترسی به کتاب از طریق این فضا، خرید کتاب از این طریق می‌تواند برای استفاده‌کنندگان به‌صرفه باشد.

کدخدایی با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه نقش داشته باشد افزود: میانگین جمعیت کتابخوان ایران را درنظر بگیریم، نسبت به بسیاری از کشورها ممکن است درصد بالایی نباشد بنابراین بنیان فرهنگی‌مان را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌هایمان ترویج کتابخوانی را به مفهوم کتاب‌های غیردرسی نداریم و فقط در این حوزه بر مطالعه کتاب‌های درسی متمرکز است، در صورتی که مطالعه کتاب‌های جانبی می‌توانند در شکل‌گیری شخصیت افراد مؤثر باشد.

کدخدایی افزود: دستگاه‌های مختلفی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  می‌توانند با همکاری چندجانبه در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه نقش داشته باشند.

وی همچنین درباره شعار سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب، گفت: کتاب از قدیم دوست خوب ما بوده و همان‌طور که در سلامت روان مؤثر است می‌تواند در سلامت جسم هم مؤثر باشد و امیدواریم قشر نوجوان و جوان با کتاب، بیشتر آشتی کنند و در این راه قدم بردارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها