شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
دیدار سخنگوی دولت با رئیس نمایشگاه کتاب

یاسر احمد‌وند در دیدار علی بهادری جهرمی، درباره جزئیات برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و حضور 2800 ناشر در این دوره از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز شنبه (24 اردیبهشت‌ماه) با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب، علی رمضانی، قائم مقام نمایشگاه کتاب دیدار و گفت‌وگو و سپس از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد. 

در ابتدای این دیدار احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلی، 1700 ناشر در قالب فیزیکی، 1100 ناشر در قالب مجازی و 170 ناشر از کشور‌های خارجی حضور دارند. در مجموع 2800 ناشر، کتاب‌های تولید شده 10 سال گذشته را عرضه خواهند کرد. نمایشگاه کتاب تهران، قدم بزرگی برای عدالت فرهنگی به شمار می‌رود.

 
وی گفت: مبلغ کل یارانه خرید کتاب دانشجویان، اعضای هیات علمی و طلاب، صد‌‌در‌صد افزایش پیدا کرده است تا تعداد افراد بیشتری پوشش داده شوند. دانشجویان با دریافت مبلغ 350 هزار تومان و استادان با دریافت مبلغ 600 هزار تومان می‌توانند به خرید کتاب از بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند. تعداد 17 هزار نفر از اعضای هیأت علمی و 180 هزار نفر از دانشجویان، برای دریافت یارانه خرید کتاب ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدوند درباره شیوه غرفه‌بندی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: براساس تعداد کتاب‌ها، سابقه حضور در نمایشگاه متراژ و جانمایی غرفه‌ها در هر دوره متفاوت است. 

رئیس نمایشگاه کتاب در پایان گفت: در این دوره از نمایشگاه، بخش‌ دانشگاهی با 3 سالن، کودک و نوجوان با 2 سالن، آموزشی با 2 سالن و شبستان ناشران عمومی و بخش‌های فرهنگی، روستاهای دوستدار کتاب و ... در مجموع با 90 هزار متر مربع، بخش‌های تشکیل‌دهنده نمایشگاه کتاب هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها