پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
ضرورت استفاده از ظرفیت مجلس برای توسعه همه جانبه فرهنگی در خارج از تهران

احمدوند در دیدار با نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت مجلس، برای حمایت از توسعه فرهنگی در خارج از تهران و توسعه فضاهای فرهنگی و تولید کتاب، استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در دومین روز از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شهباز حسن‌پور بیگلری، نماینده سیرجان و بردسیر، صمداله محمدی، نماینده بافت، رابر و ارزوئیه و منصور شکرالهی، نماینده مردم کهنوج، منوجان،  رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

در این دیدار حسن‌پور بیگلری، نماینده بردسیر و سیرجان، ضمن خدا قوت به رئیس نمایشگاه کتاب و دست‌اندرکاران برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برپایی نمایشگاه می‌تواند قوت قلبی برای ناشران باشد. در این نمایشگاه، ناشران کرمان، باحضور نشر «سردار سلیمانی» فروش قابل نوجهی در نمایشگاه دارند. 

صمداله محمدی، نماینده بافت، رابر و ارزوئیه گفت: با وجود اینکه نمایشگاه تازه شروع شده است در مقایسه با ادوار گذشته استقبال خوبی صورت گرفته است. طی بازدید از غرفه نشر نون، استقبال خیلی خوبی را شاهد بودیم که البته در سایر غرفه‌ها نیز استقبال خوبی وجود دارد. 

وی با اشاره به جریان ترویج مکتب سلیمانی، افزود: رابُر، قلب مقاومت شناخته می‌شود و فعالان جبهه مقاومت بر مزار شهید سلیمانی حضور می‌یابند. کتاب‌های مختلفی در زمینه مکتب حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت نوشته شده است.

محمدی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب کرمان و روستای «گنجان» به عنوان دومین روستای شهیدپرور کشور برای تولید کتاب، نویسندگان استان نیاز به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند؛ به عنوان نماینده مردم در استان، پیگیر تولید آثار نویسندگان خواهیم بود.

شکرالهی نماینده فاریاب، منوجان، کهنوج نیز در این دیدار گفت: اگر قرار است اقتصاد خوبی داشته باشیم باید بر مباحث فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم. با وجود وزیر انقلابی فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهم‌ترین بحث فرهنگی به عنوان مهم‌ترین دغدغه رهبری، در این دوره، اعتبار خوبی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است. باید برای استقبال جوانان از فرهنگ کتابخوانی با همکاری صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه‌ریزی‌های مناسبی، انجام داد.

 
احمدوند، رئیس سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، گفت: باید از ظرفیت مجلس، برای حمایت از توسعه فرهنگی در خارج از تهران و  توسعه فضاهای فرهنگی و تولید کتاب، استفاده شود. 

وی با اشاره به شخصیت محبوب شهید سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی هم محبوب هستند و هم ظرفیت چند جانبه‌ دارند که تاکنون نیز 400 عنوان کتاب در سطوح مختلف درباره ایشان تولید شده است. در این دوره از نمایشگاه نیز شاهد عرضه قابل توجهی از آثار شهید سلیمانی در فضا، نام و یاد ایشان هستیم.

احمدوند با اشاره به حمایت از تولید محتوای فرهنگی افزود: تولید با کیفیت و مخاطب‌پسند همواره مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایبنا در پایان این دیدار، نمایندگان کرمان از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب و غرفه‌های ناشران کرمان بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها