سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
برگزاری همزمان نمایشگاه فیزیکی و مجازی تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی است

یاسر احمد‌وند در آیین سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برای تحقق شعار عدالت فرهنگی، نخستین بار بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، در دو قالب فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آیین افتتاح سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه، علی رمضانی، قائم مقام سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌ کتاب تهران و برخی مقامات داخلی و خارجی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
احمد‌وند ضمن خیر‌مقدم به اهالی فرهنگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ لبنان گفت: سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، با حضور 2800 ناشر برگزار می‌شود؛ 1700 ناشر در محیط مصلی امام خمینی (ره) در غرفه‌ها از فردا میزبان خواهند بود؛ علاوه‌ بر این 1700 ناشر کتاب‌های خود را در فضای مجازی در معرض دید و انتخاب مردم از سراسر کشور قرار می‌دهند.
 
وی افزود: 170 ناشر خارجی از بیش از 30 کشور در این نمایشگاه حاضر هستند. 50 مهمان نیز از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید خواهند کرد.  

رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: برای تحقق شعار عدالت فرهنگی، نخستین بار بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، در دو قالب فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.

احمد‌وند با اشاره به همکاری شرکت ملی پست و بانک صادرات گفت: با همکاری  شرکت ملی پست، کتاب‌ها، رایگان به دست مخاطبان می‌رسد. برای کتاب‌های بیش از 75 هزار تومان، ناشران مبلغی را پرداخت می‌کنند و تا این مبلغ هزینه ارسال برای ناشران رایگان است. با پشتیبانی بانک صادرات، یارانه این دوره از نمایشگاه به دست مخاطبان می‌رسد و یارانه دانشجویان طلاب و اعضای هیات علمی در مقایسه با دوره سی‌‌ودوم، افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امید‌واریم مخاطبان بازدید خوشایند و مطلوبی را مخاطبان داشته باشند. ناشران در سال گذشته با انتشار 112 هزار عنوان کتاب چراغ فرهنگ را روشن نگه‌داشتند. امید‌واریم با انتشار کتاب‌های جدید و فراهم آوردن امکان خرید برای مردم در این راه ما را همراهی کنند. با تدابیر دولت و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای برنامه همکارانمان، توسعه و رونق صنعت نشر فراهم می‌شود.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: صنعت نشر مشکلات متعددی دارد که امید‌واریم این مشکلات را با همکاری اهالی فرهنگ مرتفع کنیم. ضمن تشکر از حضور کشور قطر به‌عنوان مهمان ویژه، روز‌های آینده میزبان وزیر خارجه کشور این کشور هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها