دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در قبال «سنندج پایتخت کتاب» وظایف مهمی دارند

فرماندار سنندج انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بایداز این فرصت به بهترین شکل استفاده شود و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در این زمینه وظایف مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، نشست مشترک حسن عسگری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج  محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان دوشنبه(19 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

عسگری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در دیدار اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در پیشبرد اهداف فرهنگی اثرگذار و قابل تقدیر بوده است.

وی کتابخانه‌های عمومی را از مراکز زیربنای بخش فرهنگ برشمرد و افزود: خوشبختانه نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر عملکرد مثبتی در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه داشته است.

فرماندار سنندج با بیان این‌که آثار و نتایج فعالیت‌های فرهنگی در دراز مدت نمایان می‌شود، اضافه کرد: فعالان این حوزه باید صبور باشند و به این مهم توجه داشته باشند.

عسگری انتخاب سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بایداز این فرصت به بهترین شکل استفاده شود و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در این زمینه وظایف مهمی دارند.

فرماندار سنندج همچنین گفت: بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است و در این میان باید از مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف و همچنین عموم مردم استفاده شود.

بهره‌برداری کتابخانه عمومی ناحیه منفصل شهری سنندج در روزهای آینده
محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در ادامه این دیدار از این نهاد به‌عنوان یک پاتوق فرهنگی اجتماعی نام برد و افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلف در سال‌های اخیر نشان‌دهنده بسط وظایف و مسئولیت‌های کتابخانه‌های عمومی بوده است.

وی توجه به توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی کتابخانه‌های عمومی را از اهداف مهم این نهاد فرهنگی ذکر و عنوان کرد: افتتاح و بهره‌برداری کتابخانه مرکزی سنندج با استانداردهای جهانی یکی از این اقدامات بوده است.

وی بیان کرد: نوسازی کتابخانه عمومی فردوسی سنندج با امکانات به‌روز و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان یکی دیگر از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در یک‌سال اخیر بوده است و به‌زودی زمینه بهره‌مندی مردم از این کتابخانه نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی ناحیه منفصل شهری سنندج در روزهای آینده خبر داد و گفت: این کتابخانه بخشی از نیازهای فرهنگی مردم نایسر را در حوزه کتاب برطرف می‌کند.

مخدومی بیان کرد: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند این نهاد فرهنگی را در نیل به اهداف تعیین شده که همانا ارتقای شاخص‌های کتابخوانی است بیش از پیش یاری دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها