سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
مشارکت 25 هزار و 950 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، در آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از مشارکت 25 هزار و 950 هزار نفر در این رویداد از‌جمله 27 نفر از افراد در بند با همکاری اداره کل زندان‌های استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و تجلیل از برگزیدگان سه‌شنبه‌(۳۰ فرودین‌ماه) با سخنرانی، علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و نغمه مستشار نظامی، مسئول امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استانی تهران در کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار شد.

زند‌وکیلی با اشاره به این‌که 25 هزار و 950 هزار نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، عنوان کرد: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی،  470 نفر از استان تهران مشارکت کردند و در مجموع 409 برگزیده معرفی شدند. در این دوره 424 مشارکت‌‌کننده انفرادی و 16 خانواده حضور داشتند؛ علاوه‌براین با همکاری اداره کل زندان‌های استان تهران، 27 نفر از افراد در بند نیز در این رویداد مشارکت داشتند. 23 هزار و 309 نفر در بخش  الکترونیک، 2 هزار و 641 نفر در بخش مکتوب به ارسال اثر اقدام کردند.

 

وی با بیان این مطلب که این دوره از جشنواره در هفت بخش هنری برگزار شد، ادامه داد: نقاشی، پویش کتابخوانی، مسابقه چهار‌گزینه‌ای، داستانک‌نویسی، شعر و قصه‌گویی، پویش برای امام زمانم هفت بخش هنری این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی است. 
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با چهار رویکرد شامل، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر و  مرتبط به سیره اهل بیت(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج) را برگزار شد.
 
زند‌وکیلی با اشاره به جایگاه دانش و علم‌اندوزی در اسلام گفت: امام رضا (ع) در بین ائمه به عالم آل محمد (ص) شهرت دارند؛ این ارتباط میان دانش‌اندوزی، کتابخوانی، تحصیل علم و زدودن جهل از وجود ارتباط تنگاتنگی با شخصیت امام رضا(ع) دارد.



مستشار نظامی، شاعر، دبیر محفل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی و مسئول امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان تهران در این مراسم اظهار کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امروز با وجود شرکت‌کنندگان خارجی دیگر به‌صورت جشنواره بین‌المللی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به پیشینیه جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، پیش از این به مدت ۵ سال، ازسوی اداره کل ارشاد استان البرز برگزار می‌شد؛ این جشنواره اکنون 6 سال است به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود. جشنواره کتابخوانی رضوی هرسال بیش از یک‌میلیون شر کت‌کننده دارد و این نشان دهنده استقبال از این رویداد است.

مستشار نظامی، درباره برنامه‌هایی که در بخش امور فرهنگی کتابخانه‌های استان تهران در این مدت برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تدارک دیده بودند، گفت: در حوزه فرهنگی محفل شعر «آهوانه» با دبیری نصیبا مرادی برگزار شد. کارگاه‌های «نگین فیروزه‌ای» با تدریس استاد رحیم مخدومی در حوزه داستان‌نویسی رضوی هم با استقبال رو به رو شد.

مسئول امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان تهران همچنین از کارگاه آموزش شعر با تدریس سید‌وحید سمنانی یاد کرد و گفت: به‌دلیل استقبال مخاطبان امسال بخش شعر‌سرایی و داستان‌نویسی رضوی را هم به جشنواره اضافه کردیم.

سید‌حشمت‌اله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجید خادمی‌زاده، مدیر طرح و برنامه شبکه پنج سیما، عباس جعفرزاده، رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رحمت‌اله شکری فیروزجا، رئیس مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیرسرتیپ دوم ستاد شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،  مهدی توکلیان، مدیر‌‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و   سید‌حسین  ابوترابی، جانشین معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سکینه خاتون مهدیان، معاون مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها