پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
تربیت نسلی نو و ارائه به انقلاب و اسلام از مهم‌ترین اهداف فرهنگی در خوزستان است

سید‌محمد هاشمی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: اولویت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تلاش برای تربیت نسلی نو در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه در سایه‌سار قرآن و تحویل به اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در خوزستان، آئین معارفه و تکریم مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور سید‌محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنج‌شنبه‌(19 اسفندماه) در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

هاشمی بیان کرد: خوزستان برای همه بچه‌های بسیجی و جهادی خانه دوم است. سرزمینی که خاکش قدسی و شاهد شهادت بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ تحمیلی بوده و بهترین خاطرات جوانی بسیاری در این خطه شکل گرفته است.

هاشمی با بیان این‌که توجه دولت به جوانگرایی است، اظهار کرد: جان‌مایه بیانیه گام دوم مساله امید‌آفرینی و جوانگرایی است. در انتصاب مدیران‌ کل‌ استان‌ها در وزارت فرهنگ وارشاد توجه به بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از نیروهای جوان و متخصص همواره از اولویت‌های مهم در کنار سایر موارد برای انتخاب مدیرکل بوده است. خروجی این موارد را می‌توان در چند استانی که انتصاب‌ها برگزار شد، مشاهده کرد.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین کلاه‌کج از فعالین حوزه قرآن و فرهنگ بوده است. از همه اعضای خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خوزستان انتظار داریم با ایشان همکاری لازم را برای توسعه و پیشرفت این حوزه در استان انجام دهند.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید هم‌گرایی نسبی در میان نهادهای دولتی و حاکمیتی ایجاد شد و بهترین فرصت برای ایجاد قرارگاه فرهنگی و همدلی با شورای فرهنگ عمومی است و این هنر استان را مشخص می‌کند.

وی ضمن توضیح احکام انتصاب مدیران کل استان‌ها عنوان کرد: حکم انتصاب مدیران کل 11 بند دارد که میعاد و میثاقی برای ما است. با توجه به ظرفیت منایع استانی در خوزستان که تاکنون به حد کافی استخراج نشده است, انتظار می‌رود  با تلاش‌های مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نسلی نو در عرصه رسانه، فرهنک و هنر در سایه‌سار قرآن تربیت کرده و به اسلام و انقلاب تحویل دهد.

هاشمی اضافه کرد: امید است با مدیریت جدید در استان خوزستان، توجه و تمرکز بیشتری به مناطق کم‌برخوردار در این حوزه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها