سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های گرامیداشت «نظامی گنجوی» با حضور عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر گروه‌هنری و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

رستمی اظهار‌کرد: حکیم نظامی از بزرگان شعر فارسی است؛ بنابراین در جریان این برنامه تلاش می‌شود با همکاری سایر دستگاه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و ادبی، یاد و نام این شاعر پارسی‌گوی در کردستان را برگزار کنیم. این شاعر پارسی‌گو یکی از مفاخر و بزرگان ایران‌زمین است و برگزاری مراسم بزرگداشت بزرگان و مفاخر در بیان بخشی از هویت فرهنگی ایران به نسل‌های آینده نقش تاثیرگذاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در بزرگداشت نظامی گنجوی عنوان کرد: برگزاری سلسه نشست‌های تخصصی با حضور استادان مطرح دانشگاه کردستان در حوزه تاریخ و ادبیات ایران و کوردها، تاثیر اشعار نظامی گنجوی بر ادبیات کوردی، حضورنویسی و خوشنویسی از اشعار مشهور نظامی در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه و بیجار ازجمله پیش‌بینی‌های این برنامه است.   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسان برجسته استان با محوریت اشعار و داستان‌های شعری عاشقانه نظامی گنجوی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این شاعر پارسی‌گوی قرن ششم در استان کردستان است.

رستمی، با تاکید بر اینکه نظامی از شعرای اثرگذار در تاریخ شعر و ادب کشور است، بیان کرد: شاعران مشهور و متعددی از سبک سرایش وی الگو‌برداری کرده‌اند.

نظامی گنجوی در منطقه آران، شهر گنجه، در سال 535 هجری قمری و در خانواده‌ای سرشناس و قدرتمند کورد به دنیا آمده است و مثنوی‌های عاشقانه‌ای، چون خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر، آثارِ این حکیم بزرگ است که سبک و زبانش الگو و نمونه سرایش داستان‌های منظوم عاشقانه است. ۲۱ اسفند در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت نظامی گنجوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها