سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
برگزیدگان مسابقات فرهنگی بیست و نهمین دوره هفته کتاب در لرستان معرفی شدند

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سومین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان، امروز پنجم بهمن در مراسمی با حضور احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزیدگان مسابقات مختلف فرهنگی بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجتماعات این اداره‌کل تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این مراسم گفت: در دو سال گذشته کرونا ما را به سمت و سویی برد که بیشتر از بستر فضای مجازی استفاده شود و نیاز بود در کنار برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در بستر حقیقی برگزار می‌شود، فعالیت‌هایی در فضای مجازی شکل بگیرد و علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات، فرصت‌هایی هم در این میان به وجود آمد که یکی از این فرصت‌ها، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بود.



وی با اشاره به استقبال مخاطبان از دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: فرهنگ زیربنای توسعه است و پیوست‌فرهنگی برای همه فعالیت‌ها اعم از فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، ورزشی و اجتماعی همیشه در سراسر جهان مرسوم است و اگر پیوست‌های فرهنگی به خوبی اجرا شوند، سایر فعالیت‌ها نیز به نحو مطلوب به سرانجام خواهندرسید.

فتایی امکان خرید از دور افتاده‌ترین روستاها را از ویژگی‌های نمایشگاه‌های مجازی کتاب برشمرد و ادامه‌داد: در نمایشگاه‌های حقیقی امکان حضور برای همگان فراهم نیست؛ اما در نمایشگاه‌های مجازی طبق آمار منتشر شده در دور افتاده ترین روستاها هم درخواست خرید کتاب وجود دارد و این فرصت خوبی است و باید اطلاع رسانی بیشتری از سوی اصحاب رسانه  صورت‌گیرد.

وی افزود: وجود بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه و گستردگی عناوین این امکان را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد که بتوانند به راحتی به منابع مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
 
مسابقه «کتاب، رسانه ماندگار» از سوی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسابقه عکاسی «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» از سوی معاونت فرهنگی اداره کل با همکاری کافه هنر خرم‌آباد و نخستین جشنواره داستانک «دست اعتیاد کوتاه» از سوی دبیرخانه پیشگیری از اعتیاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از جمله  مسابقات فرهنگی بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در لرستان بودند که در این آیین از برگزیدگان آنها تجلیل به عمل آمد.



براساس این گزارش در مسابقه استانی «کتاب، رسانه ماندگار» که با هدف تولید محتوا رسانه‌ای در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری محلی استان برگزار شده‌بود، در بخش یادداشت، سه یادداشت  «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از پایگاه خبری دریای فرهنگ نوشته ابوذر بابایی زاده، «تبار و کارکرد کتاب» از پایگاه خبری یافته، نوشته نصرت‌الله امیری‌خواه و یادداشت «به بهانه هفته کتاب» از نشریه ویرنامه نوشته محسن رستمی به صورت مشترک حائز عنوان برگزیده شدند.

در بخش کاریکاتور نیز، هیئت داوران کاریکاتور نشریه بامداد لرستان اثر سیدمصطفی جهانبخت را به عنوان برگزیده انتخاب کرد.
 
مسابقه عکاسی «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» با هدف ایجاد انگیزه و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در زمینه عکاسی از کتابخانه‌های شخصی یا خانواده‌های کتابخوان با همکاری کافه هنر خرم‌آباد و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در طول هفته کتاب برگزار شد.
بنا بر اعلام دبیرخانه 115 اثر در این مسابقه شرکت کردند، که پس از بررسی اولیه 50 اثر به مرحله دوم راه یافت و از این تعداد 12 اثر به عنوان برگزیده نهایی انتخاب و اعلام شدند:
 


سودابه آزادگان
تارا دالوند
فاطمه زارعی
نگار طرهانی
زهرا ظهیری
الهام فتاحی
متینا کریمی
محسن دولتشاه
محسن میراسماعیلی
مریم کریمی 
کیمیا ونداد 
قیاس نادری 
 
اولین جشنواره استانی داستانک با عنوان «دست اعتیاد کوتاه» نیز با هدف جریان سازی فرهنگی با زبان شیوای داستان نویسی برای پیشگیری از اعتیاد و آثار مخرب آن در خانواده و به ویژه جوانان و نوجوانان، نهادینه ساختن اهمیت پیشگیری از اعتیاد برای مردم با زبان داستان و شناسایی استعدادها و ارزیابی توان ادبی استان لرستان درحوزه ادبیات داستانی برگزار شد که پس از بررسی آثار ارسالی، دبیرخانه جشنواره، خانم‌ها لیلا غلامی ونوول و الهام بابایی چگنی را به صورت مشترک به عنوان برگزیده دوم  و آقای ایوب دالوند را به عنوان نفر سوم معرفی کرد. هیأت داوران در این جشنواره هیچ اثری را به عنوان برگزیده اول انتخاب نکرد.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها