سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
گفتمان انقلاب اسلامی روی نقش آفرینی اجتماعی زنان تاکید دارد

عاطفه خادمی دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما هیچ مکتبی در جهان نداریم که به اندازه حضرت امام و مقام معظم رهبری نگاه متعالی به زنان داشته باشد چون نقش آفرینی اجتماعی زنان کلید واژه ای است که گفتمان انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز بزرگداشت مقام زن، ویژه برنامه «ریحانه نبی» با محوریت رونمایی کتاب  «بوی تند خردل» نوشته «نجمه آرام بن» و «نرگس التیام مقدم» خاطرات جانباز آزاده، محمدنبی ملک‌حسینی با حضور شخصیتهای ملی – فرهنگی، شاعران برجسته و بانوان کتابدار روز دوشنبه 4 بهمن ماه در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

علیرضا زند وکیلی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ابتدای این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(ص) گفت:  چه می‌توان گفت در وصف بانوی بزرگواری که سوره کوثر و قدر در شان او نازل شده است و مقام این بزگوار تا جایی است که مردان همه عالم دست به دامان ایشان است و یک نقش عجیب والای ناب یگانه در عالم امکان ‌ـ چه قبل از خلقت آدم و چه ابد که زندگی ملکوتی ادامه دارد ـ ایفا می کند.
 
او با اشاره به سروده مرحوم قروی اصفهانی معروف به کمپانی افزود: این شاعر بزرگ در شعر خود وجود ما را به مس در مقایسه با طلا تشبیه می‌کند و می‌گوید از درگاه این بزرگوار هیچ جایی نرو چون وجودت را طلا می کند.
 
زند وکیلی خطاب به کتابداران حاضر در مراسم گفت: اقتضای شما هدیه دادن دانایی است و نباید این شغل را با حقوق‌های آن چنانی مقایسه کرد. من اگر از این مجموعه هم روزی بروم حتما این حرف را می زنم که مهمترین شغل، شغلی است که دانایی را به مردم هدیه می دهد و شغلی که تلقی بین المللی دارد یعنی در همه جای دنیا کتابخانه کتابخانه است.
 
او یادآور شد: تلاش ما این است که با سایر همکاران گفت‌و‌گو داشته باشیم و مشکلات را استخراج کنیم و در نهایت دیگران و خودمان را گواهی بگیریم که به سوی بهبود قدم برداشتیم.
 
زند وکیلی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم رهروان خوبی برای اسلام و همه جهان باشیم و از ایشان برای موفقیت در کار، زندگی، کسب و کار و ... مدد بگیریم.

نغمه مستشار نظامی شاعر هم در ادامه این مراسم شعری را مضمون مادر و فاطمیه ارائه کرد.

در ادامه این مراسم نیز فاطمه افشاریان چند بیت مدح را درباره حضرت فاطمه(ص) قرائت کرد و شعری با مطلع  بابا عقیده داشت که دختر فرشته است/ او را خدا به جای گل از گل سرشسته است» خواند.

عاطفه خادمی  مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: با برنامه‌های راهبردی در وزارت ارشاد اقداماتی انجام می شود و شبکه ای از بانوان فعال ایجاد خواهد شد. اینکه اغلب بیان شود خانم‌ها باید این گونه باشند یا شوند کلیشه است و   واقعیت موجود نشان دهنده ظرافت‌های جسمی و روحی انهاست چراکه خانم‌ها ظرافت فکری و روحی مضاعفی دارند و این مصادیق بهترین امکان برای طراحی مسنجم دستگاه فکری است.
 
او افزود: ما هیچ مکتبی در جهان نداریم که به اندازه حضرت امام و مقام معظم رهبری نگاه متعالی به زنان داشته باشد چون نقش آفرینی اجتماعی زنان کلید واژه‌ای است که گفتمان انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارد.
 
خادمی در پایان تاکید کرد: در حوزه وزارتی برنامه تحولی در دست اقدام است که به بخش زنان و خانواده آن اهتمام ویژه ای شده است و به دنبال این هستیم که ظرفیت بانوان همراه با شان و کرامت و منزلت آنها ارتقا یابد و امیدوارم این تعامل‌ها بیشتر شود.

بخش پایانی این مراسم نیز به پخش کلیپی درباره کتاب «بوی تند خردل» اختصاص داشت. نجمه آرام بن مولف کتاب در این باره گفت: راوی کتاب از اقوام من هستند و به این دلیل که شناخت کافی روی ایشان وبرادر شهیدشان داشتیم سعی کردیم خاطرات را گردآوری کنیم چون من تمام مردم کشورم را مدیون ایثارگری شهدا می دانم و باید فرهنگ ایثار زنده بماند.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها