یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
19 عنوان کتاب از تازه‌های نشر لرستان در خرم‌آباد رونمایی شد

آیین رونمایی از 19 عنوان کتاب نویسندگان لرستانی، همزمان با نخستین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، ظهر امروز (سوم بهمن) همزمان با نخستین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین فرهنگی، توسعه و مدیریت منابع انسانی، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره کل، تعدادی از ناشران و نویسندگان آیین رونمایی از نوزده عنوان کتاب نویسندگان لرستانی در محل سالن اجتماعات شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

احمدحسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه و تبریک روز زن به بانوان شرکت‌کننده در مراسم با اشاره به برگزاری هشتمین دوره انتخاب کتاب سال استان پس چند سال وقفه و آیین اختتامیه آن در هفته کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های انجام شده در هفته کتاب افزود: دومین نمایشگاه مجازی کتاب با توجه تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت و ستاد ملی کرونا از امروز تا دهم بهمن ماه در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد ناشران لرستانی شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه افزود: در جلسات مقدماتی با مدیرکل پست استان عنوان شد که در سال گذشته بیشتر ورودی به استان داشته‌ایم؛ اما امسال انتظار داریم علاوه بر اینکه هم‌استانی‌های ما در دورترین نقاط می‌توانند از این ظرفیت که رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است و امکان خرید از بیش 2000 ناشر وجود دارد، از کتاب‌های ناشران استانی نیز حمایت کنند.

فتایی کتاب‌فروشان و ناشران را نیز در خط‌ مقدم برنامه‌های فرهنگی دانست و افزود: ویروس منحوس کرونا بر بازار کتاب‌فروشان تأثیر بسیاری گذاشته است و پیگیری عضویت این قشر از جامعه را در صندوق توسعه فرهنگ و هنر را داشتیم و در این حوزه هم خوشبختانه رشد خوبی حاصل شده و تمام تلاش‌مان این است بتوانیم تسهیلاتی را در دو قالب کارا و تحفه در اختیار هم‌استانی‌ها قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان استفاده از ظرفیت‌ها در فرصت‌هایی که به نام کتاب و کتابخوانی است را مهم دانست و افزود: یکی از برنامه‌های جنبی که در حاشیه نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود رونمایی از تازه‌های نشر است.

وی با اشاره به آمار کتاب‌های منتشر شده در سال 1399 لرستان افزود: از حیث عددی و کمی در لرستان در ده ماهه اول سال 1399، 198 عنوان کتاب منتشر شده است که خوشبختانه این رقم در ده ماهه 1400 به 258 عنوان افزایش پیدا کرده، که رشدی 30 درصدی را در حوزه چاپ کتاب داشته‌ایم و تمام تلاش ما این است که این رقم به 300 عنوان در پایان سال برسد.

فتایی با اشاره به تولید چند عنوان کتاب شاخص در لرستان افزود: لازم است از بعد کیفی نیز تلاش شود سطح کتاب‌هایی که منتشر می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند؛ چراکه چند عنوان کتاب شاخص در استان تولید و منتشر شده است که با پیگیری‌های صورت‌ گرفته حمایت‌های لازم برای چاپ و خرید آنها از سوی وزارت ارشاد صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه دهه فجر هستیم تلاش کرده‌ایم؛ میزبان جشنواره‌های مختلف هنری متناسب با دهه فجر باشیم. میزبانی از سه جشنواره ملی فیلم، موسیقی و مد و لباس فجر، اولین جشنواره استانی کالاها و محصولات فرهنگی، اختتامیه جشنواره مطبوعات از جمله این برنامه‌ها خواهند بود.

 

رضا نیازی معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم با دعوت از مردم لرستان برای شرکت در پویش نذر کتاب در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: علاقه‌مندان و خیرین می‌توانند برای مشارکت در این کار خیر، هر مبلغی را که مایل هستند (حتی 10 هزار تومان) از طریق درگاه اختصاصی نذر کتاب در سامانه خرید کتاب به آدرس book.icfi.ir  مراجعه کنند و بتوانند در این کار خیر و فرهنگی سهیم باشند.

در ادامه این مراسم تعدادی از نویسندگان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص چاپ و تولید آثار پرداختند و در ادامه نوزده عنوان کتاب رونمایی شد.

کتاب‌های رونمایی شده در مراسم شرح ذیل است:


انتشارات شاپورخواست
نانوشته‌های لرستان پژوهش و نگارش سیدمحمد سیف‌زاده
و ناگهان عشق سروده: مریم بیرانوند راد
پگاهِ نگاه (نگاهی به مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شرحی بر داستان بیان توکل و ترک جهد گفتن نخجیران به شیر، شرح و توضیح: امین سلیمانی الیگودرزی
منظومه رنج بی‌نشان (روایتی تلخ از عروسان طایفه، مادران دیروز و امروز) سروده: علی گودرزیان
کسی در میانه راه خورشید را ندید سروده ماکسینا کلانتر احمدی
آیات نجومی قرآن به کوشش غلام‌رضا شعیبی
کارنامه دکتر حسین الماسیان پدر هیپنوتیزم ایران به اهتمام محمد شاه‌نظری
تاریخ ورزش لرستان پژوهش و نگارش غلام چگنی
 
انتشارات پیشوک
نقطه‌ی سیاه نویسنده داریوش جعفری تصویرگر: سمیرا کولیوند
مادرخوانده و پرواز ساعت ۲۵ (نمایشنامه) نویسنده آرش طولابی
رویای بلوطستان (مجموعه داستان نوجوان) مهتاب ایروانی چراغی
مجموعه شعر آواز مرگ قو سروده محمد نظری
هَت‌تریک علی جمالی تنها تنها
مجموعه ۵ جلدی  کتاب کار دانا و مانا (ویژه پیش از دبستان) محمدرسول گُل‌یاری

انتشارات هاویر
پرسونال ترینر (جامع‌ترین راهنمای برنامه‌نویسی فیتنس برای مربیان شخصی) تألیف: محمد علی‌پور و دکتر آیت ارجمند
انگل‌های دستگاه گوارش در اطفال تألیف  دکتر پریسا رحمانی، دکتر پرستو شریفی
طب اورژانس در بیمار‌ی‌های شایع عفونی و گوارشی تألیف دکتر شهروز تبریزی
ویژگی شخصیت‌های پیر و جوان در شاهنامه فردوسی تألیف فرشته بیرانوند
 
انتشارات سنگ‌نبشته
مثل و تمثیل نویسنده: حسینعلی خداکرمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها