شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
عرضه بیش از 200 هزار عنوان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران/ دعوت برای حضور در پویش «نذر کتاب»

علی رمضانی، رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران در آیین افتتاح این رویداد، از مشارکت 2100 ناشر داخلی و خارجی و همچنین ایجاد بخش ویژه به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عصر شنبه (۲ بهمن‌ماه)، با حضور  یاسر احمدوند،  معاون امور فر هنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

رمضانی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران متقارن با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب از سه روز پیش می‌توانستند برای ثبت سفارش کتاب‌های مورد علاقه خود به سامانه مراجعه کنند. در برگزاری این نمایشگاه باید از معاونان و مدیران کل معاونت‌های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که عنایت ویژه به این رویداد داشتند تشکر کنم.

وی ادامه داد: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 24 ساعته به علاقه‌مندان به کتاب خدمات ارایه می‌کند. دوستداران کتاب می‌توانند آثار را خریداری و به صورت رایگان از خدمات پستی برای دریافت سفارش‌های خود بهره‌مند شوند. همزمان در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و در نقطه اوج نمایشگاه، هفتاد نفر پاسخگوی پرسش‌های مردم هستند. اگر کاربران در جریان ثبت سفارش و دریافت مرسوله خود دچار مشکل شدند مرکز پاسخگویی از ساعت 9 تا 21 از طریق شماره تماس 91009898 آماده راهنمایی آن‌هاست.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: 2100 ناشر داخلی و خارجی بیش از 200 هزار عنوان را در معرض دید علاقه‌مندان به کتاب قرار دادند. 150هزار دانشجو، طلبه، استاد دانشگاه و اعضای هیأت علمی موفق شدند فرایند ثبت‌نام بن خرید کتاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب را به اتمام برسانند. امیدوار هستیم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حامیان نمایشگاه میزان اعتبار بن خرید نمایشگاه افزایش پیدا کند. 50 سازمان مجریان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را همراهی می‌کنند ازجمله سازمان صدا و سیما، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، بانک صادرات، وزارت کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه، شهرداری‌ها، نهاد کتابخانه‌های عمومی.

رمضانی با بیان این مطلب که به یمن تقارن زمان آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) بخش ویژه در سامانه این رویداد پیش‌بینی شده گفت: آثار مرتبط با حضرت زهرا (س) از سوی 130 ناشر دسته‌بندی و با نام این شخصیت بزرگ دینی متمایز شده است.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی همزمان با نمایشگاه گفت: این برنامه‌ها از سوی ادارات کل استان تنظیم و همزمان با برگزاری نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان به کتاب است. سه پویش مهم همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد. نخست پویش این کتاب را بخوان با مشارکت ناشران و گروه‌های ترویجی و تشکل‌های نشر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در آخرین روز نمایشگاه نیز به برگزیدگان این پویش جوایزی نیز اهدا خواهد شد. دومین پویش نیز با عنوان من هم کتاب خریدم با مشارکت خریداران کتاب برگزار خواهد شد. از علاقه‌مندان می‌خواهیم بعد از خرید کتاب از نمایشگاه و به اشتراک‌گذاری سفارش خود در فضای مجازی هشتک من هم کتاب خریدم را فعال کنند.

رمضانی درباره پویش نذر کتاب گفت: در برگزاری پویش نذر کتاب از همه ناشران و خریداران می‌خواهیم برای توزیع کتاب در مناطق کمتر برخوردار مشارکت داشته باشند. علاوه بر این از همه دستگاه‌های و مجموعه‌های اقتصادی خصوصی و دولتی می‌خواهیم برای کارکنان و اعضای خانواده خود از نمایشگاه بهره‌مندی فرهنگی فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها