یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
اگر جریان تحریف شکست بخورد تحریم هم شکست می‌خورد

نویسنده کتاب «جهاد تبیین»، بیان کرد: یکی از تلاش‌های دشمنان این است که بگویند انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته و این کار را می‌کنند تا خود را قوی نشان دهند و ناامیدی را در جامعه رواج دهند. اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، تحریم هم شکست می‌خورد»،

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»، تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، یکشنبه 26 دی‌ماه با سخنرانی محمدعلی قندهاری‌ نیا؛ مدیر انتشارات انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام سعید صلح‌ میرزایی؛ گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شد.
 
قندهاری‌ نیا در این برنامه گفت: یکی از وظایفی که دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای، پژوهشی و جمع‌آوری اسناد برعهده دارد، آماده‌سازی و انتشار فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در دسترس گروه‌های مختلف مخاطبان قرار می‌گیرد.
 
وی اظهار کرد: در همین راستا دفتر نشر انقلاب اسلامی در 11 سال فعالیت خود، 200 عنوان کتاب منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده و بسیاری از آثار این مجموعه تاکنون به چاپ چندم رسیده است.
 
مدیر انتشارات انقلاب اسلامی افزود: انتشارات انقلاب اسلامی در دوره جدید فعالیت‌های خود در تکمیل مسیر پشت‌سر گذاشته شده، در نظر دارد تا به نیاز مخاطبان بیشتر توجه شود که یکی از پارامترها سرعت انتشار آثار است.
 
قندهاری‌ نیا گفت: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های مختلف بر جهاد تبیین و نیازی که از سوی مخاطبان به ما ارجاع می‌شود، باعث شد مؤسسه انتشارات انقلاب اسلامی، مجموعه «جهاد تبیین» را آماده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به دیگر اقداماتی که در دستور کار این مجموعه قرار دارد، بیان کرد: ازجمله این اقدامات، تکمیل بخشی از فعالیت‌هایی است که در دوره‌های گذشته انجام شده است. برای مثال، تاکنون چهار کتاب تفسیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده و با توجه به این‌که فعالیت‌های تفسیری رهبر معظم انقلاب اسلامی ازجمله جلساتی است که علی‌رغم دغدغه‌های مختلف ایشان همچنان در دوره‌های مختلف ادامه داشته، در ماه‌های آینده در گام اول، چهار تفسیر سپس تفاسیر بعدی و در نهایت 12 تفسیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 


مدیر انتشارات انقلاب اسلامی ادامه داد: از اقدامات دیگر مؤسسه انتشارات انقلاب اسلامی، توجه به ارائه آثار در قالب و فرم‌های جدید است. با این نگاه بسته چند محصولی با عنوان «سرباز» در خصوص حاج‌ قاسم سلیمانی تهیه شده که هم به تکریم ایشان و هم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ایشان و همچنین چند تصویر منتشر نشده از مقام معظم رهبری و حاج قاسم در این اثر گردآوری شده است که به‌زودی رونمایی می‌شود.
 
قندهاری‌نیا با اشاره به دیگر دستاوردهای این مؤسسه، اظهار کرد: با توجه به ارتقاء سلیقه مخاطبان و نیازی که مخاطبان به بهره‌مندی از محتواها دارند، امکان تولید آثار در قالب‌های متفاوت با طرح جلدهای متنوع مورد توجه این مرکز قرار دارد.
 
وی افزود: گردآوری کتاب «جهاد تبیین» از سوی حجت‌الاسلام صلح‌ میرزایی منتشر شده که در زمان کوتاه آماده شده و کار طراحی آن توسط مسعود نجابتی انجام شده و در پنج فصل مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جهاد تبیین به مخاطبان ارائه می‌‍شود.
 


طنین پیدا کردن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه
حجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی؛ گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» در رابطه با لزوم انتشار اثر، گفت: آنچه مورد اهتمام بود، طنین پیدا کردن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه بود که همه براساس عقلانیت و حکمت است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند: «اساس کار اسلام، تبیین است» و معروف است که در دوره طاغوت، همه می‌گفتند، تبیین، روش اسلام است.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در کتاب «خون دلی که لعل شد»، که در رابطه با ویژگی‌های ایشان است، می‌فرمایند: «من همیشه سعی کرده‌ام دو خط تبیین و مبارزه را در کنار هم داشته باشم»؛ این‌که از جهاد در کنار تبیین استفاده کرده‌اند به این دلیل است که تبیین گاهی با منافع برخی جریان‌ها ممکن است تعارض داشته باشد، بنابراین شجاعت می‌خواهد تا انسان به این وظیفه بپردازد.
 
حجت‌الاسلام صلح‌ میرزایی بیان کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همه ماست و البته گاهی هزینه دارد و جهاد اینجا معنی پیدا می‌کند. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی هر یک از جوانان مانند چراغی باید اطراف خود را روشن کنند. از این فرمایش ایشان می‌توان برداشت کرد که باید جهاد همگانی صورت بگیرد و نسبت به غبارآلود شدن ذهن‌ها حساسیت نشان دهیم تا جریان تحریف شکست بخورد.
 
وی افزود: در زمان حاضر با توجه به پیشرفت‌های انقلاب در زمینه اهداف علمی، سیاسی و فرهنگی و همچنین عمق استراتژیکی که پیدا کرده، دشمن مواجهه تحریمی را شدیدتر کرده، البته ناکارآمدی مدیران هم کمک کرده و باعث شده غبارآلود شدن فضا بیشتر اتفاق بیافتد.
 


گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» گفت: یکی از تلاش‌های دشمنان این است که اصل اسقاط رژیم طاغوت را اشتباه قلمداد کنند و بگویند انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته و این کار را می‌کنند تا خود را قوی نشان دهند و ناامیدی را در جامعه رواج دهند. اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، تحریم هم شکست می‌خورد»، یکی از راهبردهای رهبر حق این است که به قدر فهم و ادراک مردم از زمانه تکلیف بر دوش مردم قرار دهند.
 
وی با بیان این‌که جوانان در فضای مجازی می‌توانند مفید و مؤثر باشند، تصریح کرد: در کنار وظیفه مردمی، نهادهایی وجود دارند که کار آن‌ها هم‌افزا کردن مردم است. در حال حاضر، نیروهای انقلابی زیادی داریم و باید اولویت تبیین در اختیار آن‌ها قرار گیرد. جوانان نیز باید اولویت‌ها را از نهادهای مختلف که در عرصه تبیین فعالیت می‌کنند، مطالبه کنند تا انشاءالله در جریان تحریف و به دنبال آن جریان تحریم پیروز شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها