چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
راه سلیمانی ادامه‌دهنده راه کربلا و امام حسین (ع) است/ پنج نویسنده لرستانی «نشان همراه سلیمانی» دریافت کردند

در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با عنوان «مرد میدان» در خرم‌آباد برگزار شد از پنج نویسنده لرستانی تجلیل و به آنها «نشان همراه سلیمانی» اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان،‌ پیش از ظهر امروز چهارشنبه 15 دی‌ماه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه «مرد میدان» از سری برنامه‌های «راه سلیمانی» با حضور سرپرست معاونن سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار لرستان، جانشین فرمانده سپاه استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از مسئولان فرهنگی استان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

احمدحسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی،‌ شهدای مدافع حرم و 6300 شهید استان لرستان گفت: سال گذشته برنامه‌ای برای نخستین سالگرد شهادت سردار در ۲۷ رشته هنری برگزار شد و جزو برنامه‌های شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

فتایی افزود: با هدف بازخوانی روایت‌هایی از شهید انوشیروان رضایی در منابع مکتوب و شفاهی تحت عنوان «نخل و بلوط» در سالروز آزادسازی خرم‌شهر برگزار شد، در هفته دفاع مقدس با عنوان «مشق شیدایی» بزرگداشت شهدای هنرمند استان، در هفته بسیج با حضور آیت‌الله نیازی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با عنوان «علمداران» با هدف تجلیل از فعالان طرح‌های فرهنگی و هنری محله‌محور همزمان برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت، امروز هم اختتامیه چندین دوره برنامه راه سلیمانی در هفته چهارم این رویداد است، با عنوان «مرد میدان» و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود بنابراین استفاده از ظرفیت‌های هنری لرستان در چنین برنامه‌هایی لازم است.



وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در بسیاری از موارد از جمله اطلاع‌رسانی مظلوم هستند، نمونه بارز چنین مردانی، سردار سلیمانی بود که بدون اینکه بخواهند دیده شوند خدماتی به انقلاب و مردم ارائه دادند، نمونه آن حاج قاسم سلیمانی که بعد از شهادت بسیاری از ما متوجه خدمات بسیار ایشان شدیم.

وی با بیان اینکه خون شهید سلیمانی و یارانش موجب وحدت، انسجام، تقویت فرهنگی ایثار و شهادت چه در داخل کشور و چه در خارج کشور شده است افزود: شهید سلیمانی زنده‌تر از سردار سلیمانی است چرا که خون شهید برکت دارد و عزیز است و ثمره و برکت آن منسجم‌تر و قوی‌تر شدن جبهه مقاومت است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ذاتی هنرمندان و اصحاب‌رسانه است چرا که راه سلیمانی و مکتب سلیمانی ادامه دهنده راه کربلا و امام حسین (ع) است.
 
در بخش دیگری از این برنامه بهرام ستاری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان گفت: تاریخ انسان‌های بزرگی ساخته است، حاج قاسم اثبات کرد که بالعکس باید عمل کنیم، قاسم باید تاریخ را بسازد، تاریخی که حاج قاسم ما ساخت و روایتگرش شما عزیزان در عرصه‌های متنوع و آینده خواهید بود تاریخی است که هیچ تاریخ‌سازی نمی‌تواند آن را وارونه جلوه دهد، تاریخ در عرصه مکاتبات نبود، بلکه تاریخ در عرصه میدان بود. تاریخی که در عرصه میدان ساخته می‌شود قابل تقلب نیست و این تاریخ را باید پاس بداریم.



ستاری افزود: زوایای زندگی قهرمان ملی را که می‌نگریم یک مکتب آسمانی برگرفته از اسلام مبین است، حسن عاقبت بخیری هر انسان در نظام جمهوری اسلامی که امروزه باید آویزه گوش مسئولین جمهوری اسلامی باشد همان مکتب سلیمانی است، چرا که در سایه نظام ولایت فقیه و بر مسند خون شهدا تکیه زده‌اند ضمن وظیفه اجرایی که در عرصه اجرا دارند باید این کلید واژه مکتب سلیمانی را آویزه گوش کنند، عاقبت بخیری همه ما تأسی و به نظام جمهوری اسلامی است.

سردار حبیب‌الله توکلی جانشین فرمانده سپاه استان لرستان نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی منتظر و به دلیل اینکه از خیل همرزمان شهیدش جامانده بود غبطه می‌خورد. سردار سلیمانی نابغه نظامی بود، نبوغ نظامی بی‌نظیری داشت که همواره به دنبال صلح در منطقه بود اما توسعه‌طلبی در ذات صهیونیست‌ها وجود داشت و بزرگ مردی مانند حاج قاسم پرچم تسلیم را به دست این رژیم داد.

وی گفت: دشمن به دنبال جدایی ارتباط ایران با سوریه، لبنان و فلسطین بود و افراد جنایتکار را با تفکر وهابیت به منطقه فرستاد تا جنگ را با نام داعش آغاز کند، اما سردار سلیمانی مقاومت کرد و نگذاشت گروه‌های تکفیری حاکم شوند.


سردار توکلی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مدل مدیریتی شده است گفت: امروز تفکر ضد استکباری، ضد استعماری و حامی مظلومان به برکت خون شهید سلیمانی حاکم و حاج قاسم نماد استکبار ستیزی شده است.

وی با اشاره به اهدای نشان ذوالفقار توسط مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی تصریح کرد: ولایتمداری حاج قاسم از بارزترین ویژگی اخلاقی ایشان بود و اکنون مکتب او پیش روی ما است و باید به وصیت‌نامه این شهید عمل کنیم، حاج قاسم مسیر مردمی داشت و تربیت‌شده مکتب اسلام بود.  
 
در این مراسم نشانِ همراه سلیمانی به فعالان ترویج مکتب شهید سلیمانی در حوزه فرهنگ و هنر که طی این دو سال آثار ارزشمند و ماندگاری تولید کرده‌اند اهدا شد بر این اساس:

حجت‌الاسلام و المسلمین رمضان تیموری، نویسنده کتاب خُلق سلیمانی
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جمیاری، نویسنده کتاب محبت سلیمانی
حجت‌الاسلام والمسلمین احسان مؤمنی‌فرد، نویسنده کتاب چهره مقاومت
سیدعبدالکریم سیف‌السادات، نویسنده کتاب سردار دل‌ها و هم‌رزمانش
زهرا دریکوند (کوچک‌ترین نویسنده در حوزه سردار دل‌ها با 8 سال سن)، نویسنده کتاب حاج قاسم و بچه‌ها
نشان سلیمانی از ویژه برنامه «مرد میدان» در خرم‌آباد دریافت کردند.

 
همچنین به 30 نفر از فعالان فرهنگ و هنر که در حوزه‌های مختلف ترویج مکتب شهید سلیمانی فعالیت داشتند نیز نشان همراه سلیمانی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها