چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
ولایت، خط قرمز حاج قاسم بود

سردار رونده با بیان این‌که خط قرمز حاج قاسم، ولایت بود، ولایتمداران سه دسته‌اند. دسته‌ای محب امام زمان خود هستند، عده‌ای حاضرند جانشان را فدای امام زمان خود کنند، عده دیگر کمک‌کننده ولایت فقیه و امام زمان خود هستند که حاج قاسم جزو گروه سوم بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم اکران مستند «72 ساعت» به کارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، چهارشنبه 15 دی‌ماه با حضور سردار غلامرضا علاماتی؛ رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و سردار حسن رونده؛ مشاور اسبق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سالن همایش ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار شد.
 
سردار علاماتی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان این‌که به‌حق واژه «مرد میدان» برازنده سردار سلیمانی است، گفت: ایشان نزدیک به 40 سال لباس رزم را برای دفاع از کیان اسلام از تن خود در نیاورد و در نهایت به آرزوی خود که شهادت بود، رسید.
 
وی اظهار کرد: «مرد میدان»، واژه مناسب و به حق مناسب ایشان است که باعث شد، لرزه به اندام دشمنان این سرزمین بیفتد. اگر بخواهیم کوچکترین خدمات ایشان را برشماریم، ایشان در اصل تبلور دفاع مقدس را در دفاع از حرم به عینیت رساند تا مردم چه شیعه، چه سنی و از هر قومی در امنیت و آرامش باشند.
 
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، افزود: جبهه مقاومت در‌حالیکه 95 درصد سوریه را داعش گرفته بود، کربلای پنج را الگوی خود قرار داد که جای هر گلوله، صدها گلوله نشسته بود. به دنبال این تفکر، تعدادی از بسیجیان را مسلح کردند و مسلح‌کردن بسیجی‌ها همانا و نوید پیروزی همانا و سوریه نجات پیدا کرد.
 


سردار علاماتی گفت: روحیه مقاومت باعث شد، ایشان با اخلاق خوب و پسندیده و اخلاص در عمل به میدان جهاد وارد شود و باعث آزادی کشور شد. شاید در پیام‌ها شنیده باشید که فرمانده روسی خیلی علاقه‌مند بود که حاج قاسم را ببیند. یکی از فرماندهان روسی به حاج‌ قاسم خیلی علاقه‌مند شده بود. هر بار سری به مقر می‌زد و می‌دید سردار سلیمانی نیست، ناراحت می‌شد. به رزمنده‌ها سپرده بود، هروقت ژنرال سلیمانی آمد، او را باخبر کنند یا به سردار بگویند که او سراغش را گرفته است. یک‌بار که حاج قاسم آمد، به سردار اطلاع می‌دهند، فلانی جویای احوالت بوده و اصرار داشته شما را ملاقات کند. اول حاجی چندان جدی نگرفت. اما وقتی از اصرار او برای ملاقات شنید، گفت برویم لاذقیه به دیدارش. او در لاذقیه سوریه مستقر بود. سردار سلیمانی گفت که چون سوغاتی برایش نیاوردم، نمی‌شود دست‌خالی برویم. از بچه‌ها پرسید که چند فرزند دارد. بعد، هدیه‌ای برای خانواده‌اش تهیه کرد. جلسه فرمانده روسی با حاج قاسم برگزار شد و بعد از پایان جلسه حاج قاسم به بچه‌ها گفت من که رفتم، شما هدیه را به او بدهید.
 
وی ادامه داد: جالب اینجا بود که افسر روسی، مسلمان نبود، اما وقتی حاج قاسم قرار بود به خانه آن‌ها در لاذقیه برود، همه را جمع می‌کرد. حاجی که خداحافظی کرد، بچه‌ها هدیه را به افسر روسی دادند. او با دیدن هدیه خیلی متعجب شده بود. چرا که تصور نمی‌کرد حاج قاسم با آن ابهت که یک فرمانده نظامی و مقتدر است، چنین هدیه‌ای بیاورد. خود افسر روسی تعریف می‌کرد که وقتی هدیه را به همسر و دخترم دادم، هر دو در کنار خوشحالی، متعجب شدند و گفتند: واقعا ژنرال سلیمانی چنین هدیه‌ای داده است؟ حاج قاسم با این کار، هم خود افسر روسی و هم خانواده او را تحت‌تأثیر قرار داد؛ تا جایی که افسر روسی حتی به نیروهای حاج قاسم در سوریه گفته بود که می‌خواهم هدیه‌ای به ژنرال سلیمانی بدهم. به نظر شما چه چیزی مناسب است و خوشحالش می‌کند؟ خلاصه اصرار می‌کند و می‌گوید که او هر چه بخواهد ما می‌دهیم. این اصرار به گوش حاج قاسم می‌رسد و سردار سلیمانی هم چون همیشه به فکر دفاع از مظلومان بود، به‌جای این‌که برای خودش چیزی طلب کند، برای جبهه مقاومت از افسر روسی چیزی خواست. حاج قاسم به بچه‌ها گفته بود، بگویید یک هزار موشک کروز لازم داریم! شما این موشک‌ها را به ما بدهید تا از شما بخریم. افسر روسی هم در جواب درخواست حاج قاسم گفته بود که 140 تا موشک کروز داریم که 100 تا را به شما می‌دهیم و 40 تا را برای خودمان نگه می‌داریم. او این موشک‌ها را که هر کدام 70 هزار دلار قیمت داشت، به حاج قاسم هدیه داد و روسیه هیچ پولی بابت این موشک‌ها دریافت نکرد. با این اقدام، نیروهای مقاومت مسلح شدند و رژیم صهیونیستی دیگر جرأت جولان دادن نداشت و این رسالتی است که مرد میدان بر عهده داشته است.
 


رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، تصریح کرد: اسلام نوید داده که بشریت باید آزاد باشد و انسانیت را الگوی خود کند و حاج قاسم این نوید را پیاده‌سازی و عرضه کرد. اگر امروز از مکتب حاج قاسم سخن می‌گوییم مکتب ایشان مرامی است که از پیامبر(ص) و ائمه(ع) بهره گرفته‌ایم و نجات امت‌ها بر این مبنا شکل گرفته است.
 
سردار سلیمانی نابغه‌ای بود که فقط به برنامه نظامی فکر نمی‌کرد
سردار حسن رونده؛ مشاور اسبق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزم حاج قاسم با بیان این‌که سردار سلیمانی با طراحی یکصد عملیات، به‌عنوان نابغه نظامی مشهور شد، گفت: سردار سلیمانی نابغه‌ای بود که فقط به برنامه نظامی فکر نمی‌کرد، در واقع توجه به حواشی، حاج قاسم را حاج قاسم کرد. واقعاً مرد میدان بود و یک عکس از ایشان پشت میز پیدا نمی‌کنید.
 
وی افزود: حاج قاسم علیرغم این‌که بیشترین مدال‌های نظامی را گرفت، اما هیچ‌ عکسی از ایشان با مدال پیدا نمی‌کنید. مردم‌داری ایشان کم‌نظیر بود و همه نامه‌های مردمی را جواب می‌داد و این کار را یک نوع عبادت می‌دانست.
 
سردار رونده با بیان این‌که حاج قاسم در لشکر 41 ثارالله اتاقی برای مراجعات مردمی اختصاص داده بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی عینکی به نام جهاد زده بود، جهاد با جنگ متفاوت است. جنگ نوعی مبارزه است، اما جهاد عین زندگی است.
 
مشاور اسبق فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: حاج قاسم سلیمانی بعد از جوانی و نوجوانی، وارد سپاه شد و در جنگ جنگ حضور یافت. پس از این‌که در جنوب شرق کشور، قرارگاهی به‌عنوان قدس برای مبارزه با اشرار ایجاد شد، هیچ‌گاه از آن‌ها به‌عنوان اشرار نام نمی‌برد و می‌گفت این‌ها افراد فقیر و جاهل هستند که باید به آن‌ها کمک کرد تا هدایت شوند. در واقع آنچه سلیمانی ‌را سلیمانی کرد، سیرت درونی او بود که جامعیت پیدا کرد و توانست قلب‌ها را تسخیر کند.
 


همرزم حاج قاسم ادامه داد: ولایتمداران سه دسته هستند. دسته‌ای محب امام زمان خود هستند و دایره این افراد گسترده است. بیش از 95 درصد مسلمانان را شامل می‌شود. عده‌ای حاضرند جانشان را فدای امام زمان خود کنند و در کشور ما از این افراد زیاد هستند. عده دیگر کمک‌کننده ولایت فقیه و امام زمان خود هستند. تعداد این افراد کم است. حاج قاسم جزو گروه سوم بود.
 
وی بیان کرد: حاج قاسم معتقد بود باید به جوانان اهمیت دهیم و فقط سراغ بچه مذهبی‌ها نروید. سپاه پتانسیل خوبی است که اگر همه را زیر چتر خود بیاورد می‌تواند موفقیت‌های خوبی به دست آورد.
 
سردار رونده گفت: خط قرمز حاج قاسم، ولایت بود. همیشه می‌گفت بعضی‌ها دلشان اندازه هسته خرماست، اما برخی افراد دریادل هستند. حاج قاسم شجاع و واقعا مرد میدان بود. هرجا قرار بود معبری باز شود، حاج قاسم تا خودش فضا را بازدید نمی‌کرد و مطمئن نمی‌شد که امن است، دستور نمی‌داد رزمنده‌ها وارد عمل شوند و به خاطر همین، همیشه می‌گفت: «ما نمی‌گوییم بروید، می‌گوییم بیایید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها