دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کتاب «آیینه‌های اخلاص» حسین غفاری در ارومیه نقد و بررسی شد

همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی، کتاب «آیینه‌های اخلاص» حسین غفاری در ارومیه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب استان، امروز 12 دی‌ماه سالجاری، کتاب «آیینه‌های اخلاص» حسین غفاری، با حضور منتقدان به میزبانی نشر خوبان ارومیه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اتاق جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه، عشقعلی رضازاده، مدیر اجرایی «نشر خوبان» ارومیه، گفت: با توجه به اینکه حسینیه ثارالله ارومیه بیشترین رزمنده را در اعزام به جنگ تحمیلی داشته؛ در همین راستا بیشترین شهید استان را نیز شامل می‌شود ثبت و نوشتن چنین کتاب‌هایی کارساز بوده است.
 
وی ادامه داد: حسینیه ثارالله با همین تاریخچه به‌عنوان پایگاه نمونه شهری استان نیز انتخاب شده است و نویسنده در کتاب «آیینه‌های اخلاص» ضمن اشاره به تشکیل پایگاه در قسمتی هم به معرفی شهدا، آزادگان و جانبازان پایگاه پرداخته است.
 
در ادامه مراسم سیاوش رحیمی، نویسنده و منتقد کتاب در ارومیه گفت:هرکتابی را که برای من به‌عنوان نقد می‌سپارند، می‌خوانم و نقد می‌کنم.
 
وی قبل از اینکه به محتویات کتاب بپردازد، به صفحه‌آرایی اشاره کرد و گفت: اگر در کتاب «آیینه‌های اخلاص» قرار است عکس‌های درج شده به‌عنوان منابع تصویری لابه‌لای صفحه‌ها بیاید، دیگر نیازی نیست که در پایان همین کتاب دوباره تکرار شوند و نباید عکس به‌صورت پازل در همه جا تکرار شود؛ ساختار کتاب منطقی دارد که باید رعایت شود.
 
وی در مورد جلد کتاب نیز انتقادی کرد و گفت: متاسفانه جلد کتاب متناسب با محتویات نیست و این کتاب به‌ضمن من یک اثر تاریخ‌نگارانه است، و در همین راستا باید جلد با محتویات کتاب متناسب باشد.
 
رحیمی ادامه داد: همچنین در چنین کتاب‌هایی استفاده از منابع دست اول، صحت و سلامت مطالب، صحت و سلامت نشر و رعایت اصل بی‌طرفی مهم و اساسی است و در مطالب تاریخی نباید احساساتی شد.
 
حسین غفاری، نویسنده کتاب «آیینه‌های اخلاص»، نیز در این مراسم گفت: عکس‌های درج شده در کتاب به‌عنوان سند استفده شده و همچنین در مورد صحت و سلامت مطالب نیز تحقیق‌ و بررسی‌های لازم صورت گرفته و استفاده شده است.
 
وی افزود: این طرح به‌صورت کشوری بوده که در هر استان پایگاهی انتخاب و در مورد آن در کتابی پرداخته شود و با توجه به اینکه فعالیت‌های این پایگاه از مسجد سردار سپس مسجد لطفعلی‌خان و بعد به پایگاه ثارالله رسیده ولی شروع فعالیت‌های بیشتر از این حسینیه بوده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها