پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
امیدوارم تا اوایل سال 1402 در تولید بیش از 85 درصد کاغذ خودکفا شویم

محمد‌مهدی اسماعیلی، در ادامه سفر به استان قم در جمع خبرنگاران درباره تولید کاغذ نشر و مطبوعات، با بیان این مطلب که باید به کاغذ نگاه ملی داشته باشیم گفت: امیدوارم در بحث کاغذ، اواخر سال آینده تا ۶۰, ۷۰ درصد و تا ابتدای سال ۱۴۰۲بالای ۸۵ درصد خودکفا شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به قم در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت.  

اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره مهم‌ترین رویکرد‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین کاغذ نشر و مطبوعات به اهمیت مفهوم «اقتصاد فرهنگ» و پایبندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اشاره و عنوان کرد: برای تامین کاغذ، بیشترین مکاتبه و جلسه را با آقای رئیس‌جمهور و معاون اول داشتم.

وی با اشاره به بررسی ظرفیت‌ دو کارخانه کاغذ مازندران و پارس جنوب افزود: ظرفیت‌ کارخانه‌های مازندران و خوزستان را بررسی کردم. آقای رئیس‌جمهور نیز از کارخانه‌ها بازدید کردند. توانستیم منابع ارزی را وارد کنیم، بانک مرکزی با یک فرآیند خیلی دشوار با توجه به حذف ارز ترجیحی و هماهنگی با قوه قضائیه و سازمان تعزیرات تلاش شد، کاغذ را تا حدی وارد سیستم کنیم تا رسانه‌‌ها بیش‌ از این دچار مشکل نشوند.

باید به کاغذ به‌صورت ملی نگاه کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدوارم در بحث کاغذ، اواخر سال آینده تا ۶۰, ۷۰ درصد و تا ابتدای سال ۱۴۰۲بالای ۸۵ درصد خودکفا شویم. کل نیاز جراید مکتوب، ۳۰ هزار تن در سال است. تفاهم‌نامه نوشته‌ایم که پیش‌پرداخت انجام و کارخانه مازندران متعهد تحقق این تفاهم‌‌نامه شود. باید به کاغذ به‌صورت ملی نگاه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها