پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی لرستان بازگشایی شد

قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی لرستان با عنوان «کتابخانه شهید باهنر» با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در بروجرد بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، در مراسمی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاونان استاندار لرستان، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان بروجرد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل کتابخانه‌های لرستان، فرماندار بروجرد و جمعی از مسئولان فرهنگی استان آیین بازگشایی کتابخانه شهید باهنر بروجرد برگزار شد.

سیدمحمد حسینی معاون  پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم گفت: ایجاد فضاهایی همچون سینما، کتابخانه و تالار زمینه ساز ایجاد رویدادهای فرهنگی است تا افکار و اندیشه غرب بر جوانان غالب نشود.
 
حسینی ضمن اشاره به شخصیت‌های متعدد علمی و فرهنگی در بروجرد افزود: پیشنهاد می‌شود مرکز خاصی برای  معرفی شخصیت و آثار نویسندگان، مترجمان، عالمان  اندیشمندان این  شهرستان ایجاد و نتایج اقدامات آنها  در این مکان به صورت تجمیعی نمایش داده شود.

 
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر کتابخوانی و تقریظ ایشان بر برخی کتاب‌ها در راستای تشویق دیگران حتی مسئولان به مطالعه گفت: بیان واژه‌های جدید، تعابیر تازه، طرح سوژه و ایجاد حرکتی که ایشان در جامعه رقم می‌زند علاوه بر استعداد ذاتی به دلیل سطح مطالعه عمیق و اشراف ایشان بر مسائل فرهنگی است.

حسینی افزود: در دولت سیزدهم علاوه بر رفع مشکلات معیشتی به فرهنگ هم بها داده شود. همچنین مشکلات معیشتی کارکنان ارشاد و کتابخانه‌ها در برنامه سازمان امور استخدامی و اداری مقایسه، بررسی و ترمیم حقوق‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این مراسم گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت امسال سومین ساختمان فرهنگی در استان و دومین ساختمان که در بروجرد به بهره‌برداری رسید. چند ماه قبل کتابخانه استاد آیتی افتتاح شد که در حال حاضر بزرگترین پروژه کتابخانه‌ای است که از زیباترین کتابخانه‌های استان است.

فتایی گفت: کتابخانه درجه یک شهید علیمردان خان بختیاری نیز پس از ۱۲ سال در الیگودرز به بهره‌برداری رسید و امروز این پروژه هم پس از تلاش و پیگیری‌های بسیار در شهری که شهر عالمان، فرزانگان و مفاخر و مشاهیر ملی و بین‌المللی است است در سال ۱۳۸۸ عملیات بازسازی آن شروع شده و امروز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

فتایی تلاش در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و هزینه در این خصوص را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که خوشبختانه با اعتبارات تخصیص یافته در سفر اخیر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی می‌توانیم با تلاش مضاعف و همه جانبه در راستای توسعه فرهنگی و هنری استان لرستان که پیشینه غنی دارد گام برداریم چرا که اگر مسیر توسعه فرهنگی هموار شود توسعه همه جانبه کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

در بخش دیگری از این برنامه فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه شهید باهنر قدیمی‌ترین کتابخانه شهر بروجرد است که بالغ بر ۳۵ هزار جلد کتاب دارد و ۹۰۰ جلد کتاب مرجع در این کتابخانه نگهداری می‌شود. در ساختمان قبلی کتابخانه شهید باهنر ۴ هزار نفر عضو کتابخانه بودند که انتظار داریم با افزایش جمعیت و برطرف شدن شرایط کرونایی اعضای فعال کتابخانه بیشتر شوند. 

طهماسبی افزود: با تلاش‌های انجام گرفته در دوسال اخیر ۳۰ درصد بر فضای کتابخانه‌ای استان افزوده شده است و این استان بستر لازم برای تبدیل شدن به یک قدرت فرهنگی در کشور را دارد.

وی بر حمایت معیشتی و رفاهی کتابداران تاکید کرد و افزود: امیدواریم این مهم بیشتر مورد توجه دولت قرار گیرد چرا که کتابداران جز اقشار فرهنگی هستند که از لحاظ درآمدی در سطح مناسبی متناسب با تلاششان نیستند.

گفتنی است پیش از این مراسم معاون پارلمانی رئیس جمهور در دفتر امام جمعه بروجرد با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی خطیب جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد سپس در بهشت شهدای بروجرد حاضر و با اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.



حسینی در ادامه سفر خود در بروجرد علاوه بر شرکت و سخنرانی در همایش بزرگداشت علامه سیدجعفر شهیدی، در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه آیت‌الله بروجردی نیز شرکت می‌کند و با استادان بسیجی دانشگاه‌های بروجرد نیز دیدار خواهد کرد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها