پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
جشنواره فرهنگی «فرشته رحمت» در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی «فرشته رحمت» در زنجان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و دلنوشته برگزار و آثار هم در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمدربیع احمدخانی در جشن روز پرستار با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این اداره کل گفت: امسال ۶۸۷ عنوان برنامه فرهنگی در استان در حال اجراست که از این تعداد بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به حوزه قرآن و عترت اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در حوزه فرهنگی نخستین دوسالانه غزل حسین منزوی است، افزود: به زودی آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از برگزاری جشنواره ملی شکوه شکیبایی، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی و جشنواره رمضان و جشنواره کودک و نوجوان خبر داد و افزود: همچنین جشنواره فرهنگی و پژوهشی در پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه در قالب چاپ کتاب، شعر، بخش‌های ادبی و مجازی، تجلیل از فعالان عرصه نماز برگزار شد.

وی اهداف برگزاری این جشنواره را توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی در راستای گسترش و تعمیق زوایایی گوناگون هنر اسلامی با محوریت نیایش و ستایش، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری در جهت حمایت و پشتیبانی از توانمندی‌های آن‌ها در گسترش هنر توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی در قالب رقابت هنری عنوان کرد و گفت: آثار برتر این جشنواره طی مراسمی معرفی شدند و پس از گردآوری آثار ارسالی کتاب می‌شود.

احمدخانی در ادامه از برگزاری جشنواره فرهنگی «فرشته رحمت» در استان خبر داد و افزود: جشنواره‌ای برای پاسداشت مقام پرستاران با عنوان «فرشته رحمت» در سه بخش عکس، فیلم و دلنوشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره «فرشته رحمت» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پرستاری برگزار می‌شود، اضافه کرد: آثار برتر ارسالی در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و افزود: این مسابقات به همت 381 کانون مسجدی برگزار خواهد شد.

احمدخانی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان همه ساله همزمان با سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: این مسابقات در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا 30 آذرماه است.

وی همچنین از توزیع کتاب در در کتابخانه‌های عمومی مدارس، زندان‌ها و ادارات خبر داد و افزود: همچنین به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده، مراسم شب شعر، مسابقه کتابخوانی و برنامه عصر کتاب برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها