چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
45 عنوان کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد

همزمان با هفته پژوهش، از 45 عنوان کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و  دبیر ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: از مهرماه ۱۳۹۹ تا آبان‌ماه سال جاری، ۴۵ عنوان کتاب از سوی اعضای هیأت علمی این دانشگاه و در حوزه‌های فنی مهندسی، کشاورزی، علوم‌انسانی و علوم پایه منتشر شده است.

داوود سیف‌زاده ادامه داد: با عنایت به حمایت‌های دانشگاه در زمینه حق‌التألیف، حق ترجمه، کمک‌ هزینه انتشار و چاپ کتاب از محل گرنت، استقبال بسیار مناسبی را از اعضای هیئت‌ علمی، شاهد بودیم.
 
وی افزود: امروز مفتخریم که در هفته پژوهش از ۴۳ پژوهشگر و فناور برتر استان اردبیل در حوزه‌های مختلف تجلیل کنیم؛ دو نفر در گروه‌های علوم پایه (فنی مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی) به‌عنوان برگزیدگان اول و دوم، 3 نفر در گروه‌های علوم پزشکی پایه، 3 نفر در گروه علوم پزشکی بالینی، ۷ پژوهشگر دستگاه‌های اجرایی، ۳ پژوهشگر  مراکز تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی، ۸ فناور برتر، ۳ معلم، ۳ دانش‌آموز و تعدادی دانشجو یا دانش‌آموخته دانشگاه‌ها.
 
استاندار اردبیل نیز با تأکید بر حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: تولیدات باید دانش‌بنیان شوند؛ چرا که جامعه در حوزه‌های مختلف نیاز به فناوری‌های نوین دارد و در شرایط سختِ موجود، اقدامات مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان ستودنی است.
 
سیدحامد عاملی با بیان اینکه در حوزه‌های علوم انسانی استان باید مراکز رشد راه‌اندازی شود، افزود: جامعه ما توسعه‌پرور و خلاق‌پرور نیست؛ از این رو افراد خلاق در سیستم مدیریتی، انسان‌های مظلومی هستند.
 
رئیس شورای اداری استان اضافه کرد: استان اردبیل در حوزه شاخص‌های اقتصادی، وضعیت مناسبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهیم؛ بر این اساس و با استفاده از ظرفیت‌های ارزشمندی که در استان وجود دارد می‌توان جهش تولید ایجاد کرد یعنی تولید باید بر مبنای دانش انجام شود.
 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و جانشین رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل نیز گفت: جز استفاده از فناوری‌های نوین، مسیر دیگری برای توسعه، رشد و تعالی کشورها وجود ندارد.
 
عزیز حبیبی با بیان اینکه اهمیت ناکافی و عدم سرمایه‌گذاری درست در علم و فناوری از جمله دلایلی است که نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های موجود درست استفاده کنیم، گفت: مرکزیت علمی و تولید علم نافع، دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از دانشگاهیان است که باید تلاش کنیم به این مطالبات جامه عمل بپوشانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها