دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
مصحف شریف کتابت‌شده جهت اهدا به رهبر انقلاب رونمایی شد

آیین رونمایی از مصحف شریف کتابت‌شده جهت اهدا به مقام معظم رهبری و بزرگداشت مرتضی شعبانی هنرمند خوش‌نویس همدانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولین در مرکز بین‌المللی همایش‌های قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، آیین رونمایی از مصحف شریف کتابت‌شده جهت اهدا به مقام معظم رهبری و بزرگداشت مرتضی شعبانی هنرمند خوش‌نویس همدانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولین در مرکز بین‌المللی همایش‌های قرآنی برگزار شد.

روح‌الله وجدی هویدا، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری همدان در این آیین گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در عرصه فرهنگ و هنر در شهرداری، آمیختن فرهنگ و هنر در وحی الهی است. همکاران ما از سال‌های گذشته کاری را با عنوان کتابت مصحف شریف آغاز کردند. همزمان با این کتابت‌ها به برکت این موضوع، اتفاقات مطلوب دیگری نیز رخ داد. برنامه داریم در حوزه نویسندگی و فیلم‌سازی از قرآن و فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم. علاوه بر مصحف کتابت‌شده، آقای شعبانی تابلوهایی از آیات قرآن کریم را خطاطی کرد و در فضای مرکز همایش‌های بین‌المللی قرآنی (تالار قرآن) نصب شد تا فضای درونی این مرکز همچون نامش به قرآن و هنر قرآنی آراسته شود.

مرتضی شعبانی هنرمند خوشنویس این مصحف گفت: از آغاز با خدا عهد کردم که برای هنر کیسه ندوزم. ۲۲ نمایشگاه برگزار کردم. نمایشگاه‌های اولیه به امور خیریه اختصاص یافت. باعث افتخار است که ۵۰ تابلو از آثارم در تالار قرآن نصب شده است. امیدوارم جوانان راه درست هنر را در پیش گیرند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه این شهر نیز در این آیین گفت: قلم که به حرکت درمی‌آید، می‌تواند تحولات عظیمی را در جامعه ایجاد کند و به توسعه فرهنگی بینجامد. قلم‌زدن اندیشه درونی را به ظهور و بروز می‌رساند. در نهج‌البلاغه، امیرالمومنین تاکید و توجه فراوانی بر قرآن کریم دارند. قرآن کریم حقیقت نازل‌شده از سوی پروردگار عالم است. جامعه‌ای که با قرآن همراه شود، بزرگ فکر می‌کند. جامعه‌ای که قرآن معرفی می‌کند، بستر مودت‌ها و رحمت‌ها است. هنر اگر در خدمت قرآن باشد، ماندگارتر خواهد بود. هنر آن‌ چیزی نیست که ما را از خودمان جدا کند و فطرت ما را از بین ببرد و جسمانیت را ارضا کند؛ بلکه هنر آن است که روح انسان را بزرگ کند و احساسات عواطف انسانی را توسعه دهد و در خدمت حق و حقیقت باشد.

در ادامه همزمان با بزرگداشت هنرمند برجسته استان، مرتضی شعبانی، از مصحف شریف کتابت‌شده جهت اهدا به مقام معظم رهبری رونمایی شد. این هنرمند برجسته که بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران است، پیشتر نیز در زمینه کتابت قرآن کریم فعالیت داشته و این اثر خوشنویسی شده، چهارمین کتابت قرآن کریم توسط ایشان است.
 
آشنایی مختصر با هنرمند:
استاد مرتضی شعبانی متولد 1335
بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران
فرزند شهید شعبانی
 *سابقه ۳۵ سال تدریس خوشنویسی در انجمن خوشنویسان و مراکز فرهنگی آموزشگاه آزاد هنری و موسسات خیریه به صورت افتخاری
*شرکت در بیش از 200 نمایشگاه گروهی استانی ، کشوری و برون مرزی
*برپایی 22 نمایشگاه ، انفرادی به حمایت از بیماران خاص ،بیماران کلیوی ، بهزیستی و دارالایتام
*اهداء 14 تابلو در رثاء مولای متقیان حضرت علی (ع) به موزه حضرت زهرا (س) نجف اشرف
*اهداء 14 تابلو رثاء سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) آماده اعزام به کربلای معلی
*شهروند برگزیده سال 1398
*کتابت قرآن کریم سال 1385 با خط محلی و ارسال به دفتر مقام معظم رهبری
*شرکت در کتابت قرآن کریم در سال 96 و 97 به طور گروهی و اهداء به نجف اشرف و کربلای معلی
*اولین کتابت قرآن کریم به شیوه نسخ ایرانی سال 98 و اهداء به خانواده معظم شهداء و ایثارگران شهرداری
*کتابت دومین قرآن کریم با خط نستعلیق (عروس خطوط جهان ) و هدیه به خانواده معظم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سال 1398
*کتابت سومین قرآن کریم با خط ریحان برای اولین بار در جهان و هدیه به موزه آستان قدس رضوی سال 1398
*کتابت چهارمین قرآن کریم با خط و شیوه عثمان طه و اهداء به مقام مظعم رهبری
*اهداء قرآن به تیپ 316 زرهی سرلشکر شهید قهرمانی دودانگه سال 1398
*اهداء قرآن به حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس (باغ موزه) 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها