پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
خاطرات شمسی فلاحتی، همسر معلم شهید سیدامیرحسین موسوی

کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد»، روایت عاشقانه شهید سیدامیرحسین موسوی و همسرش رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مراسم شب خاطره «جاماندگان قافله عشق» با حضور خانواده معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران و نویسندگان و راویان عرصه دفاع مقدس و مسئولان و فعالان فرهنگی استان زنجان برگزار شد.

در این مراسم فرهنگی از کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» به نویسندگی لیلا داورزنی رونمایی شد.

کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» یکی از آثار مکتوب تولیدشده در حوزه هنری استان زنجان است که دربرگیرنده خاطرات همسر شهید سیدامیرحسین موسوی به روایت شمسی فلاحتی، همسر شهید است.

نویسنده این اثر را در 15 فصل تدوین کرده و در پایان کتاب، وصیت‌نامه شهید، تصاویر و اسناد موجود را اضافه کرده ‌است.

نویسنده در مقدمه بیان می‌کند که این کتاب همسرانه‌ای ساده و صمیمی است؛ روایت زندگی‌ای کوتاه؛ اما عاشقانه.

این کتاب که طی سه سال مصاحبه و گفت‌‏وگو با همسر، خانواده و دوستان شهید بازنویسی و نگاشته شده، فقط گوشه‏‌ای از زندگی سراسر شکوه این شهید بزرگوار است.


روایت خاطرات و زندگی‌نامه ساده و صمیمی و کوتاه، اما عاشقانه این دو زوج، با حضور چندین‌باره نویسنده و قرار ملاقات با همسر شهید در روستای حسن ابدال زنجان، زادگاه شهید موسوی، ضبط و ثبت شده که پس از حذف و بازنویسی قسمت‌هایی از خاطرات به درخواست راوی، در نهایت خاطرات به‌صورت داستان‌‏گونه و روان برای مخاطبین در کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» روایت شده است.

نویسنده این اثر در این مراسم گفت: شهدا حق بزرگی به گردن کشور دارند؛ از همین رو ثبت خاطرات آنها کمک شایانی به ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌کند.

لیلا داورزنی با اشاره به اینکه چاپ و انتشار زندگینامه و خاطرات شهدا می‌تواند تربیت کننده و هدایت کننده نسل‌های بشر باشد، اضافه کرد: ثبت خاطرات شهدا با همکاری همسران و خانواده‌های شهدا به نوعی ادامه دادن راه آنهاست.

وی با بیان اینکه کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» بیان زندگی‌نامه و خاطرات شمسی فلاحتی همسر معلم شهید سید امیرحسین موسوی و روایت زندگی کوتاه اما عاشقانه آنها است، افزود: این کتاب حاصل سه سال مصاحبه و گفت‌وگو با همسر، خانواده و دوستان شهید بزرگوار است.

داورزنی با اشاره به اینکه در کتاب چندین بار به روستای ابدال (محل زندگی این شهید) رفته‌ام تا از نزدیک هر آنچه که بنا بوده است بنویسیم را لمس کنم، اضافه کرد: مشاهده محل زندگی شهید از نزدیک کمک شایانی به نگارش بهتر کتاب کرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در حمایت از نویسندگان و کتاب‌های به چاپ رسیده در استان گفت: در استان زنجان ما شاهد درخشش استعدادها و اتفاقات خوبی هستیم و در تمام بخش‌های هنری هنرمندان مستعدی داریم که به‌طور مستمر در تلاش هستند.

امیر نعمتی به فعالیت استعدادهای برتر در حوزه شعر و ادبیات اشاره کرد و افزود: در حمایت از این استعدادها حوزه هنری از کتاب‌های چاپ شده حمایت می‌کند.

حسین محمدی از رزمندگان و مدافعین حرم و از راویان لحظه به لحظه اتفاقات هشت سال دفاع‌مقدس از خاطراتش با هم‌رزم خود سردار شهید حمید احدی و لحظه شهادت این شهید بزرگوار گفت.

بیان خاطرات از شوخ‌طبعی‌هایی آن دوران که چاشنی وحدت، برادری و از خودگذشتگی و فداکاری‌های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ بود که حسین محمدی در شب خاطره «جاماندگان قافله عشق» با شور و هیجان و اشتیاق برخی از آن خاطرات را بیان کرد.

چاپ اول کتاب «اندکی بنشین تا باران بگذرد» در سال ۱۴۰۰ توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری زنجان در انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری)، در ۲۸۰ صفحه و شمارگان ۱۲۵۰ نسخه، راهی بازار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها