سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند

سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان که ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود، در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون برگزیدگان خود را معرفی کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود و در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون برگزار شد.

طبق فراخوان منتشره آثار منتشر شده مولفان و پدیدآورندگان ایرانی و خارجی در حوزه زنجان‌شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان زنجانی در تمام حوزه‌ها و همچنین آثاری که برای نخستین‌بار در سال 1399 با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده بودند، می‌توانستند در سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان شرکت کنند.

همچنین بخش ویژه این جایزه نیز با دریافت آثاری که در حوزه دفاع‌مقدس، مدافعان حریم و 3535 شهید استان زنجان منتشر شده‌اند برگزار شد.

با پایان داوری سومین جایزه کتاب سال زنجان و هفته کتاب مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این رویداد فرهنگی برگزار شد.

بر همین اساس طبق رأی داوران پنج کتاب چاپ شده در زنجان  یا درباره این استان و نیز از مولفان استان در این دوره حائز عنوان برگزیده کتاب سال زنجان شدند.

کتاب‌های «فسیل، مفاهیم و کاربردها» اثر دکتر نصرالله عباسی، «سیز نجه» اثر زهیر محمدی، «چهل برگ» اثر رضا اسم خانی، «مراقبت‌های دارویی» اثر محسن کمالی و  «علم تمرین (بدنسازی و طراحی تمرین برای مربیان و ورزشکاران)» اثر علی گرزی، به عنوان برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند.

همچنین کتاب‌های «ماه عسل در تیمارستان» اثر محمدعلی خامه‌پرست، «اهمیت بالینی پروتیین‎های پلاسما» اثر علی اوسط ملتی، «گفتگوهایی در باره تاریخ» اثر حمیدرضا محمدی، «سربسته» اثر محمدعلی استجلو و «ترجمه و تبیین مفردات راغب» اثر سید عباس حسینی شایسته تقدیر شناخته شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت مطالعه در جامعه گفت: شاخص‌های توسعه هر جامعه بستگی به میزان مطالعه افراد آن جامعه دارد.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه توسعه در هیچ کشوری محقق نمی‌شود مگر آنکه مبنای آن مبتنی بر علم و آگاهی باشد، گفت: در نظام فکر و ایدئولوژی توحیدی ما بر خواندن تأکید شده و آیات نخستین نازل شده بر پیامبر اسلام موید این امر است که این امر نشان از اهمیت موضوع آگاهی در جامعه اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اجرای 30 عنوان برنامه طی هفته کتاب گفت: توزیع کتاب در کتابخانه‌های عمومی، مدارس و زندان‌ها، برگزاری آیین اختتامیه کتاب سال استان، تجلیل از خادمان نشر، پویش معرفی کتاب و اجرای طرح پاییزه کتاب از جمله این برنامه‌ها بود.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه شیوع ویرس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شده بود که با فروکش کردن آن به دنبال راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها هستیم، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها نشست‌های عصر کتاب در شهر زنجان است.

وی تصریح کرد: نشست‌های عصر کتاب با هدف نقد و بررسی کتاب‌های تألیفی در استان و همچنین ارتقای سطح نویسندگی در استان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها