یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
تجلیل از 8 مادر شهید و رونمایی از 8 کتاب دفاع مقدس در بجنورد

یازدهمین پاسداشت ادبیات مقاومت همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» امروز یکشنبه ۳۰ آبان ماه با حضور مسئولان خراسان شمالی و خانواده شهدای هنرمند و نویسندگان و راویان دفاع مقدس استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، یازدهمین پاسداشت ادبیات جهان و مقاومت همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» امروز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی و خانواده شهدای هنرمند و نویسندگان و راویان دفاع مقدس استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم که به صورت همزمان با سراسر کشور و به صورت زنده در سالن ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر بجنورد برگزار شد، محور این تقریظ‌ها را حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و گفت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از شخصیت رزمندگان اسلام، پرداختن به خصایص رزمندگان و نقاط قوت آثار منتشر شده و ارزیابی و پرداختن به نقاط ضعف محتوایی و جنبه‌های ادبی و فنی از محور تقریظ‌هاست.

حسین فرخنده تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی و افزود: در استان خراسان شمالی سالانه 45 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط نویسندگان این استان به رشته تحریر درمی‌آید.

وی تالیف کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت را  ستون فقرات سایر هنرها دانست و اظهار داشت:این کتابها می‌توانند دستمایه بسیار خوبی برای  تولید نمایشنامه‌ها و سایر آثار هنری باشند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تعداد نسخ کتابهای منتشر شده با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس  در خراسان شمالی را  40 هزار نسخه  و تعداد کتابهای اهدایی را بیش از 100 عنوان کتاب با تیراژ 70 هزار نسخه عنوان کرد.

ولایتمداری مردم راسان شمالی با تقدیم 3000 هزار شهید اثبات شده است
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به آیه قرآن کریم همه چیز را از آن خداوند دانست و بیان داشت کسی که از خدا بترسد از هیچ چیز دیگری نمی‌ترسد.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی گفت: ترس از خداوند یعنی انسان نافرمانی خداوند را نکند و کسی که از خدا نترسد و دستورات آن را عمل نکند از هر چیز دیگری می‌ترسد و قرآن به افرادی که از خداوند می‌ترسند بشارت می‌دهد که هیچ غم واندوهی  از گذشته نداشته باشید چرا که بهشت وعده الهی برای شماست.

وی با اشار به موفقیت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس  افزود: امروز دشمن جنگ نرم سختی را بر علیه ما آغاز کرده است به گونه‌ای که ارتش سایبری اسراییل با تمام فرهنگ و زبان ما آشنا شده و تمامی امکانات خود را بر علیه نظام جمهوری اسلامی به کار برده است.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی قدرت نرم را  اعتقاد به کربلا، امام حسین علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی دانست و  اظهار داشت: دشمن درصدد از بین بردن این اعتقادات است.

وی ولایت مداری و اهدای 3000 هزار شهید در دوران دفاع مقدس را دو ویژگی برجسته مردم این استان دانست و اظهار داشت: استقبال خوب و بی نظیر مردم این استان از  مقام معظم رهبری در مهر ماه 1391 یکی از برجسته ترین ویژگی‌های مردم این استان است.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی  ضمن تقدیر از نویسندگان و فعالان عرصه دفاع مقدس، با توجه به اینکه شهدا مسیر حق ر ا انتخاب کرده اند اقدام نویسندگان و مولفان را قدم برداشتن در مسیر حق دانست.

در پایان این مراسم  از 8 کتاب نویسندگان این استان با موضوع دفاع مقدس رونمایی و از  8 مادر شهید و 8 نویسنده و راوی دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها