یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
توزیع کتاب در کتابخانه‌های عمومی، مدارس و زندان‌های زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از توزیع کتاب در بین کتابخانه‌های عمومی مدارس و زندان‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر این به منظور افزایش سرانه مطالعه پویش استانی معرفی کتاب نیز در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تن‌ها گریه کن» همزمان با سراسر کشور به صورت زنده در زنجان پخش شد.

همزمان با این مراسم، از کتاب «ابوبصیر» خاطرات رزمنده خلیل ابوبصیر به قلم فرزاد بیات موحد رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب نردبان معرفت، آگاهی و دانایی است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه شروع دین اسلام با علم، دانایی، فهم و شعور و ادامه آن رسیدن به کمال بندگی همراه بود، اضافه کرد: زیبنده نیست که در جامعه اسلامی کسی سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد.

وی به تاكيد دين مبين اسلام بر علم آموزي گفت: كتاب و كتابخانه در نقاط مختلف از جمله كتابخانه ها، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسيج و حوزه‌های عمليه وجود دارد ولي افزايش سرانه مطالعه نيازمند كار فرهنگی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سطح آگاهی در جامعه و همچنین سطح سوادآموزی گفت: اعتقاد داریم این تلاش‌ها کافی نبوده  باید سطح سواد جامعه بالاتر رود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آگاهی و خواندن کتاب فکر و اندیشه افراد را می‌سازد، بیان کرد: یکی از بهترین شیوه‌های تشویق به کتابخوانی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ادبی کتاب محور است.

خاتمی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم بیشتر به سمت دیجیتال و فضای مجازی روی آوردند، افزود: در ارائه کتاب باید به سمت دیجیتال حرکت کنیم و کتاب‌ها در قالب کتاب‌های دیجیتال ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه همزمان با هفته کتاب 30 عنوان برنامه در استان زنجان اجرایی شد، اضافه کرد: بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنید نامگذاری شده است.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به رونمایی از 24 کتاب طی هفته کتاب گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته فرهنگی توزیع کتاب در کتابخانه‌های عمومی مدارس، زندان‌ها و ادارات بود.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب، جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده، مراسم شب شعر، مسابقه کتابخوانی و برنامه عصر کتاب نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرا شد.

احمدخانی با اشاره به اینکه در راستای تلاش یک ساله فعالان حوزه کتاب از خادمین حوزه نشر نیز تجلیل خواهد شد، اضافه کرد: علاوه بر این به منظور افزایش سرانه مطالعه پویش استانی معرفی کتاب نیز در حال اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به اجرای طرح پاییزه کتاب نیز اشاره کرد و گفت: تعداد کتابفروشی‌های عضو این طرح 11 باب است.

بر اساس این گزارش کتاب «ابوبصیر» حاصل بیش از چهل و پنج ساعت مصاحبه با سرهنگ بازنشسته سپاه خلیل ابوبصیر است که توسط ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان تدوین و به چاپ رسیده است.

طبق آنچه در کتاب نقل شده دورۀ تحصیل دبیرستان رزمنده بازنشسته ابوبصیر مصادف با شکل‌گیری و پیروزی انقلاب بود که خاطرات زیادی را از آن دوره نقل کرده‌اند.

در این کتاب نقل شده است که رزمنده بسیجی سرهنگ ابوبصیر از اوایل ورود به سپاه در سال 1358 وارد واحد مخابرات شد و تا معاون مخابرات لشکر17 علی‌بن ابیطالب ترقی کرد؛ ایشان از آن دوره و همراهی با شهید مهدی زین‌الدین خاطرات زیادی نقل کرده است.

این کتاب صرفا معرفی و نقل داستان زندگی یک فرمانده نیست و ناگفته‌های ‌بسیاری ‌از حماسه سازان دفاع مقدس را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها