یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
41 کتاب صوتی در حوزه ادبیات پایداری استان همدان رونمایی شد

همزمان با آیین سراسری رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»، از فعالان حوزه ادبیات پایداری استان همدان تقدیر و از 41 عنوان کتاب صوتی در این حوزه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، صبح امروز (30 آبان) نشست سراسری در حلقه دوست مراسم تقدیر از فعالان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس، رونمایی از 41 عنوان کتاب صوتی همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» با حضور نماینده ولی فقیه در همدان، حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین استانی و جمعی از نویسندگان، محققان، در سالن موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این آیین ضمن خیرمقدم به حاضرین  و تبریک آغاز هفته بسیج، گفت: امروز در بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و آغاز هفته بسیج از 41 عنوان کتاب صوتی در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت رونمایی می‌شود. برنامه حلقه دوست، برنامه‌ای ترکیبی جهت تجلیل از فعالان حوزه نشر و تالیف کتاب در حوزه پایداری و دفاع مقدس و تجلیل از دو خانواده شهید والامقام استان (شهیدان میرزا محمد سلگی و ایرج داوری) خواهد بود. در بخش دوم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» که خاطرات مادر شهید معماریان است که به طور مستقیم در سراسر کشور پخش خواهد شد که اتفاق مبارکی است.

احمدرضا احسانی،  افزود: سعی کردیم این مراسم به صورت ویژه و درخور شان استان همدان برگزار شود. چرا که استان همدان به خون 8 هزار شهید والامقام و جوان پاک و چندین هزار نفر جانباز و رزمنده  آغشته است و همچنین در بخش ادبیات پایداری و مقاومت، استانی غنی داریم. چهار کتاب از آثار آقای حمید حسام و آثاری از خانم بهناز ضرابی‌زاده دارای تقریظ مقام معظم رهبری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس استان همدان هم با بیان خاطره‌ای از شهید سلیمانی در ماموریتی در سال 1369، ادامه داد: سردار سلیمانی در این ماموریت عکسی از خودشان با ظاهری متفاوت (با شلوار لی و پیراهن آستین کوتاه منقش به نقش‌های نامتعارف مربوط به قبل از انقلاب) نشان دادند. همین فرد با این ظاهر تبدیل به شهید سلیمانی شد. 

مهدی ظفری افزود: شهید سلیمانی به دنبال تصرف دنیا بود، مفهوم تشکیل حکومت جهانی را خوب تشخیص داده بود، اصلا در دام مسائل حزبی و گروهی نیفتاد. نگاه ایشان به قدری نگاه فراگیر و عظیم بود که  اعتقاد داشت مشکلات جمهوری اسلامی را بچه‌های جمهوری اسلامی باید حل کنند. ما باید نگاه کلان و کلی به موضوعات داشته باشیم زیرا بنا است حکومت جهانی تشکیل دهیم. حضرت امام در سال 1361 می‌فرمایند اگر مسئولین به فکر ایجاد حکومت جهانی نباشند، خائن و خطرناکند، حتی اگر به مردم خدمت کنند. حضرت امام این را فرمودند تا ما از مسیر انقلاب اسلامی منحرف نشویم.
 
وی تاکید کرد: به حد و حدودهای جاری نباید قانع شویم، زیرا ما بزرگ هستیم. شهید سلیمانی به این می‌اندیشید که دنیا را متحول کند، دوست را با نگاه دوستی و دشمن را با نگاه دشمنی. می‌بایست حد و حدودهای فکری را در قالب حکومت جهانی هدایت کنیم. هر کسی که دم از انقلاب می‌زند؛ باید یک شهید زنده باشد و ناامید نشود؛ حال هر کس به تناسب جایگاه و نقش خود؛ کشاوز به نوعی، زن خانه‌دار به نوعی و نویسندگان هم به نوعی. بنا است که تمدن اسلامی شکل بدهیم و هنوز در ابتدای راه هستیم. هفته گذشته دیدم، 100 نویسنده نوقلم، در استان در حال آموزش دیدن هستند تا در همه عرصه‌ها، انقلاب و قیام ایجاد کنیم. 

در ادامه این مراسم از خانواده شهیدان میرزا محمد سلگی (راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد) و ایرج داوری و همچنین فعالان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به شرح زیر تقدیر شد:
سردار مهدی ظفری، مدیر انتشارات حماسه ماندگار جهت نشر آثار حوزه دفاع مقدس
سرهنگ پاسدار بهرام دوست‌پرست، نویسنده و محقق حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس
سرهنگ بهزاد باقری، نویسنده و محقق حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس
لیلا گودرزیان فرد جهت انتشار کتاب حس غریب پروانگی خاطرات پروانه برازنده شهر همسر شهید شمسی‌پور
 
در ادامه از 41 عنوان کتاب صوتی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها