یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
رونمایی از کتاب «مجاهد» و تقدیر از مادران چهار شهید در بیرجند

یازدهمین پاسداشت ادبیات جهان و مقاومت همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» یکشنبه ۳۰ آبان ماه جاری با حضور مسئولان خراسان جنوبی و خانواده شهدای هنرمند استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که به صورت آنلاین و پخش مستقیم همزمان با سراسر کشور در محل سالن اداره کل بنیاد شهید (سایت اداری) برگزار شد، عنوان کرد: کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی سراسر کوشش اشرف السادات منتظری، مادر بزرگوار شهید محمد معماریان، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است.

ناصر نبی‌زاده با اشاره به اینکه پژوهشگران و محققان با بررسی یادداشت‌ها و تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس، محورهای اصلی و دغدغه‌های حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای را تبیین کرده‌اند، ادامه داد: اهمیت حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، توجه به ویژگی‌ها و نقاط قوت آثار منتشر شده و توجه به منابع عظیم و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس، از جمله این محورها می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها این موارد و لزوم توجه مسئولین و مردم به منابع ارزشمند دفاع مقدس را تکرار کرده‌اند، افزود: این یادداشت‌ها و تقریظ‌ها نیز در راستای نشان دادن اهمیت این موضوع و توجه همگانی به آثار دفاع مقدسی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری نیز پاسخگویی به این دغدغه مهم است، اضافه کرد: باید کوشش همه ما بر مبنای قدردانی از جانفشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آنان باشد تا بتوانیم فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار و ایستادگی را مجسم و نمایان سازیم.

به گفته وی انتقال منابع غنی دفاع مقدس به همگان خصوصا نسل جوان، زمینه را برای ساخت متمدن‌ترین ایران اسلامی فراهم می‌کند.
 

 
نوشتن کتاب درباره زندگینامه، رسالتی بر دوش نویسندگان است
حجت الاسلام نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز به سخنان امیرالمومنین (ع) در خصوص اهمیت کتاب اشاره کرد و افزود: فرستادن انبیاء الهی از جمله آخرین پیامبر، حضرت محمد (ص) همراه با کتاب و سفارش رهبر کبیر انقلاب پس از ۱۴ قرن به مطالعه عمیق قرآن کریم، نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با اشاره به اینکه نوشتن کتاب درباره زندگینامه، خاطرات، وصیت‌نامه شهیدان و حتی سخنان زیبای آن‌ها، رسالت بزرگی بر دوش نویسندگان است، اضافه کرد: مکتوب کردن این موارد امری ضروری است تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

در پایان این مراسم، علاوه بر تقدیر از مادران شهیدان مسعود تواضع، مرتضی بصیری پور، سیدعلی رضوی‌نژاد  و علی صمدیان، از کتاب «مجاهد»، زندگینامه و خاطرات علیجان اصالتی رزمنده و ایثارگر اهل خراسان جنوبی، به قلم زینب رمضانی و سمیه بخشی رونمایی شد.

همچنین در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از کتب دفاع مقدس استان با موضوع ایثار و شهادت و نمایشگاهی از تمثیل شهدای هنرمند برپا شد.
 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها