یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
همایش شعر «شاخه طوبی» در سنندج برگزار شد

همایش بین‌المللی شعر «شاخه طوبی» به مناسبت ایام دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور شاعرانی از ایران، افغانستان و پاکستان در کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، استاندار کردستان (یکشنبه 12 دی) در این مراسم اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی برای مردم و مظلومان جهان، نماد امید و تکیه گاه بوده و نسبت به فرزندان شهدا پدری مهربان و دلسوز و نماد امید برای همه آزادگان جهان است.

اسماعیل زارعی کوشا، با تاکید بر ماندگاری شخصیت و منش حاج قاسم سلیمانی با بهره مندی از زبان هنر، عناون کرد: اگر در این برهه زمانی هوشمندانه عمل نکنیم، به واسطه مکر منافقان، چهره ای کاملا عکس از شخصیت حاج قاسم سلیمانی با ویژگی‌های منحصر به فردش، به آیندگان منتقل می‌شود.

وی افزود: همچنان که امروز می‌بینیم منافقان نسبت به حوادث و رخدادهای 40 سال قبل تلاش می‌کنند جای شهید و جلاد را عوض کنند و اگر زبان هنر به کمک نیاید  و در توصیف و ماندگاری شخصیت حاج قاسم و امثال وی اقدام نکند هیچ بعید نیست که در آینده فرزندان و ایندگان ما تصویر درستی از سردار دل‌ها نداشته باشند.
 

استاندار کردستان با بیان اینکه رسالت سنگینی بر عهده تمام هنرمندان کشوربا محوریت شخصیت سردار دلها گذاشته شده است، اضافه کرد: این اهتمام در هنرمندان ما در استان کردستان و همه هنرمندان همزبان ما در در سایر کشورها که با ما پیوند ناگسستنی دارند وجود دارد و ما مایه‌های غنی و ارزشمندی در شخصیت حاج قاسم داریم که می‌تواند برای سالیان سال دستمایه هنرمندان مان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حضور شاعران کشورهای افغانستان و پاکستان در این برنامه بیان کرد: پیوند ایران با کشورهای همسایه تاریخی است و اشتراک ما در فرهنگ و هنر است؛ بر همین اساس باید مایه‌های غنی از شخصیت حاج قاسم سلیمانی از اولویت‌های هنرمندان باشد.

زارعی کوشا، توجه جدی به شخصیت حاج قاسم سلیمانی را نکته مهم و قابل توجه این همایش بین المللی ذکر و عنوان کرد: ما باید به اعماق پر ارزش این فرزند خلف انقلاب و یار صدیق مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از افراد جامعه، از نوع نگاه و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی بی خبر هستند، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و سمبل عینی شاگردی مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری و نماد تکلیف مداری بوده و به جای آنکه دچار خود شیفتگی و خود برتربینی شود، به دنبال خدمت بهتر به مظلومان بوده است.
 
استاندار کردستان در توصیف حاج قاسم سلیمانی گفت: او برای دفاع از مظلوم حد و مرز قومی، نژادی و زبانی و مکانی نمی‌شناخت و به کمک مظلومان می‌شتافت.

زارعی کوشا با بیان اینکه خداوند این مرد میدان را به واسطه اخلاص و ولایتمداریش به بهترین درجه شهادت نایل آورد، یادآوری کرد: حاج قاسم در دفاع از حریم و حرم  از دل داعش عبور می‌کرد و می‌توانست در این مسیر با عبور از میان داعش به شهادت برسد، اما خداوند والاترین مقام شهادت را برای وی تعیین کرده بود، لذا شهادت در شب جمعه و به دست کثیف ترین فرد جهان نصیب وی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از بزرگ مردان انقلاب اسلامی است که جانش را در راه دفاع از مظلومان جهان تقدیم کرد، اظهار کرد: سردار سلیمانی در طول حیات انسانی خود همواره یاریگر مظلومان جهان بود و همین امر سردار دل‌ها را محبوب دل تمام آزادی‌خواهان جهان کرد.
 
 

حجت الاسلام سادات افزود: سردار سلیمانی در طول دوران زندگی سرافرازانه خود آنقدر خود را کوچک کرد که خداوند والاترین جایگاه‌ها را به او اهدا کرد و بنیانگذار مکتب سلیمانی شد.

وی در پایان یادآوری کرد: زبان قاصر از بیان ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی در صحنه‌های دفاع از مظلومان جهان بوده است.

در این همایش، شاعرانی از ایران، پاکستان و افغانستان به صورت حضوری و مجازی به شعر خوانی در وصف سردار دلها پرداختند و در خاتمه در بخش شعر خوانی از سید محمد سادات، علی احسان فریدونی، مسعود مطهری، امیر رضا فرجوند و علی رضا جعفری تجلیل شد و در بخش بین الملل نیز از نغمه مستشار تهرانی از تهران، سید حکیم بینش از افغانستان، احمد شهریار از پاکستان و سیده کبری حسینی بلخی از افغانستان تجلیل به عمل آمد.
 
 

این همایش با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه بیت المقدس کردستان، سازمان بسیج مداحان، سازمان بسیج هنرمندان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با حضور علاقمندان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها