دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
چهره‌های گمنام فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی و تجلیل می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برای هفته کتاب امسال بیش از 130 عنوان برنامه در این اداره کل در نظر گرفته شده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.
 
ناظمی با اشاره به فعالیت‌های خودجوش برخی از افراد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: خانم‌های کتاب‌خوانی در تبریز داریم که به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کنند و حتی کتاب مورد نظر علاقه‌مندان را تا دم در منزل آنها برده و تحویل می‌دهند، به همین منظور همزمان با هفته کتاب از افراد گمنام اما فعال حوزه کتاب تجلیل خواهیم کرد.

وی کتاب را شریف‌ترین و قدیمی‌ترین رسانه فرهنگی دانست است و از اجرای برنامه‌های ویژه‌ای در طول سال و همکاری با سایر دستگاه‌ها برای برنامه‌های برای ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد.  
 
ناظمی با اذعان به اینکه برنامه‌های متعددی که در طول سال در حوزه کتاب برگزار می‌شود، در سطح مناسبی نیست، گفت: این امر باعث می‌شود تا نسل جدید به جای انس با کتاب با سایر چیزها مانوس شوند و سایه فضای مجازی در میان از همه سنگین‌تر است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط به حوزه کتاب همواره مغفول مانده است، این در حالی است که وقتی فردی دچار اعتیاد مثبت به کتاب می‌شود، تازه به جذابیت آن پی می‌برد ولی متاسفانه ما در ترویج فرهنگ کتابخوانی کاری نکرده‌ایم. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر افزایش کمی و کیفی کتابفروشی‌ها در استان، گفت: بر اساس آمار و ارقام منتشر شده شاهد این هستیم که انتشار و فروش کتاب در استان ما با رشد روبرو است و این یک خبر شیرین است. 
 
وی با اشاره به اینکه ما در استان در بخش نشر جایگاه نسبتا خوبی در کشور داریم، افزود: هنوز نقایصی در استان هست که باید رفع شود و این وضع برای من قابل قبول نیست.
 
ناظمی در خاتمه از برگزاری سومین ‌دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها