شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
رونمایی از 24 عنوان کتاب در زنجان همزمان با هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با هفته کتاب، 24 عنوان کتاب در زنجان رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمدربیع احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان امروز شنبه ۲۲ آبان‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب در استان گفت: شعار امسال هفته کتاب «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» انتخاب شده است تا کتاب به نوعی جاهای خالی را پر کند.

وی تصریح کرد: این شعار قابلیت انعطاف بالایی دارد و براساس شرایط امسال جامعه انتخاب شده است، زیرا ما می‌توانیم جای خالی گردش، جای خالی سفر، جای خالی مدرسه، جای خالی دانشگاه و جای خالی مهمانی را با کتاب خوب پر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با بیان اینکه امسال همزمان با هفته کتاب 28 عنوان برنامه در سطح استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: گلباران مزار شهدای گمنام، برگزاری اختتامیه کتاب سال استان، آیین رونمایی از تفریظ مقام معظم رهبری برای کتاب مادران شهدای استان زنجان، رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه تفریظ‌های مقام معظم رهبری برای این هفته پیش‌بینی شده است.

احمدخانی با اشاره به اینکه در این هفته پویش استانی معرفی کتاب و توزیع بیش از ۶ هزار کتاب در استان زنجان نیز انجام خواهد شد، افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، بازدید از کتابخانه‌های استان زنجان، برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های منتشرشده، برگزاری مسابقه کتابخوانی و جلسات عصر کتاب از برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل حمایت از نویسندگان و ناشران است، اضافه کرد: در این زمینه نسبت به خرید حمایتی اقدام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش از این هم 678 عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی و دینی اجرایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۸ عنوان برنامه ملی و دو برنامه منطقه‌ای برگزار شده است.

احمدخانی گفت: از جمله برنامه‌های اجرایی در این زمینه جشنواره استانی و خیابانی تئاتر غواصان دریا دل و ۷۲ عنوان برنامه به مناسبت برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در ۶ محور و سه سطح است.

وی به برنامه‌های شاخص استان اشاره کرد و افزود: تدوین دایره‌المعادف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان و نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل استاد منزوی از برنامه‌های شاخص است.

احمدخانی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر صحنه‌ای خط‌شکنان، جشنواره ملی پانتومیم، جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، چهارمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی، جشنواره  شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنرهای تجسمی و راه‌انداری مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه‌اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر زنجان در حوزه‌های مختلف ادبی و هنری خوش درخشیده‌اند، گفت: در همین راستا زنجان به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع فلزی و شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده‌اند که امیدواریم با اجرای برنامه‌های مطلوب در این دو حوزه، این فرصت برای استان حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها