شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
احسانی: فرهنگ پیش‌شرط توسعه است

همزمان با چهارمین سال تاسیس انجمن ادبی هگمتانه، از مجموعه غزلیات «مریم محمودی» به نام «زن» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، عصر روز گذشته همزمان با جشن چهارمین سال انجمن ادبی هگمتانه، از مجموعه غزلیات «مریم محمودی» به نام «زن» رونمایی شد.

این مراسم در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان واقع در چهارراه تختی برگزار شد و سالن مملو از حضور شاعران و اعضای انجمن‌های ادبی استان بود.

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن معاون فرهنگی این مدیرکل و منیژه حیدرپور مدیر امور فرهنگی این اداره کل نیز در جمع حاضر بودند و به دلیل همراهی و همکاری خوب با انجمن‌های ادبی از آنها تقدیر شد.

احمدرضا احسانی در این آیین گفت: عاملی که باعث رشد و توسعه و شکوفایی در هر جامعه‌ای خواهد شد، فرهنگ و هنر است. این عامل سبب هموار شدن مسیر توسعه سایر مجموعه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: فرهنگ  چیزی نیست جز باورها و نگرش‌های ما. از ارتباطات اجتماعی گرفته تا نوع نگاه سیاسی ما و ... از فرهنگ ناشی می‌شود. تا این بخش به حرکت در نیاید و شرایط را فراهم نکند، توسعه‌ای شکل نخواهد گرفت؛ پیش‌شرط توسعه، توسعه فرهنگی است.

وی ادامه داد: کار هنرمند به تصویر کشیدن زیبایی‌ها، اندیشه‌ها، مهربانی‌ها و خوبی‌های موجود در هستی است. ویژگی‌ای چون مهربانی، غیرفیزیکی و ناملموس است و به تصویر کشیدن آن کار هنرمند است. اگر این موضوع را در نظر بگیریم، اولین هنرمند خداوند باری تعالی است که تمام این‌ها را به تصویر کشیده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: هنر از زمان خلقت با انسان بوده است و هیچ‌زمانی نمی‌توان گفت که راه هنر بسته است. شرایط کرونا کار را سخت کرده است. مجموعه‌های فرهنگی با چنین جمع‌ها و گردهم‌آیی‌ها و دورهمی‌هایی معنا می‌یابد. سالن‌ها و پلاتو‌ها با وجود مخاطبان معنا می‌یابد که متاسفانه اکنون درهای آن‌ها بسته ‌است و کم کم در حال بازشدن هستند. جامعه به تولید آثار فرهنگی و هنری نیازمند است.

مریم محمودی، شاعر همدانی هم در این آیین رونمایی از کتاب خود، گفت:  بسیار خوشحالم که به عنوان یک شاعر زن توانستم پانزدهمین کتاب خود را با عنوان «زن» به دوستداران شعر و ادب و به ویژه زنان تقدیم کنم. 


خلیلی مسئول انجمن ادبی بوعلی در این نشست اعتقاد داشت: مریم محمودی در این مجموعه از غزلیات فراتر از تصور ظاهر شده و مجموعه‌ای کاملا زنانه خلق کرده است که در سرتاسر این کتاب می‌توان حس کرد که زنی آن را سروده است. 

در طول این آیین، شاعران و اعضای انجمن‌های ادبی، غزل‌هایی از کتاب «زن» را خواندند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها