پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
اهالی فرهنگ، هنر، نویسندگان و رسانه، از زمان شیوع کرونا تا کنون حق مطلب را ادا کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ضمن تبریک ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی و تقدیر و تشکر از حاضرین اظهار کرد: اهالی فرهنگ، هنر، نویسندگان و رسانه از زمان شیوع کرونا تاکنون حق مطلب را ادا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، پنج اثر مکتوب با عنوان‌های: ماسک اثر خداداد ابراهیمی، کرونا آتش بدون دود اثر مرتضی حاتمی، نقش تغذیه مناسب در پیشگیری و درمان کرونا ویروس اثر مشترک صادق امیدی و دینا قلی‌پور، راهنمای مراقبت از قهرمانان کوچولو اثر وحیده میرزایی و لار و کرونا اثر مشترک منصور محبی و رومینا ملکشاهی در مجتمع فرهنگی، هنری ایلام چهارشنبه 12 آبان‌ماه، با حضور رستم‌زاد، معاون اقتصادی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا، خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران و مسئولان استانی، اهالی قلم و رسانه و مؤلفان و نشران و هنرمندان رونمایی شدند.
«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ۱۴آبان روز فرهنگ عمومی و تقدیر و تشکر از حاضرین اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر و نویسندگان و اصحاب رسانه از زمان شیوع کرونا حق مطلب را ادا کرده‌اند.
 
وی با تقدیر از تلاس و همت مؤلفان و ناشران ایلامی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد اصحاب رسانه و قلم و هنر تلاش‌هایشان را در راستای آگاهی بخشی به عموم مردم و آفرینش آثار فاخر در حوزه‌های مختلف به کار گیرند و آثار فاخری را تولید کنند.
 
«جهانگیر رستم‌زاد» معاون اقتصادی استاندار ایلام در این آیین با تقدیر از پدید آورندگان این آثار همچنین به صورت ویژه از اصحاب رسانه که در مدت دو سال اخیر در زمینه کرونا تولید محتوا داشته‌اند، تقدیر و اظهار کرد: اهالی رسانه این استان کمک‌کار و همراه ما در قرارگاه و ستاد کرونا بودند و در این مدت بیشترین زحمت را اصحاب رسانه این استان متحمل شده‌اند. این قشر فرهیخته اگرچه آنگونه که باید از نظر مالی مورد تقدیر قرار نگرفته ولی بدون هیچ چشمداشتی خدمت کردند که بدون شک اجرشان با خداوند متعال خواهد بود.
 
«خداداد ابراهیمی» نویسنده کتاب ماسک اظهار کرد: نوشتن این کتاب تلنگری بود به مردم و مسئولان که در مواجه با کرونا چگونه برخورد کنیم.

وی در ادامه گفت: رصدکنندگان اعتبارات ملی اعتبارات ویژه برای چاپ و نشر کتاب در نظر بگیرند تا جامعه پویایی داشته باشیم.
 
 
«مرتضی حاتمی» نویسنده کتاب کرونا آتش بدون دود، هم اظهار کرد: کتاب کرونا آتش بدون دود یک قدردانی از تمام کادر درمان پرستاران پزشکان است. همه‌ ما اعتقاد داریم کرونا رفتنی و مردنی است، اما تلاش و زحماتی که کادر درمان در این مدت از خود نشان داده‌اند، هرگز از یاد و خاطر انسان معاصر نخواهد رفت.
 

«منصور محبی» یکی از مؤلفان کتاب لار و کرونا گفت: این کتاب برای مخاطبان کودک به زبانی ساده و روان مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن را در داستانی کوتاه نوشته شده است.

محبی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا نوع نگاه خانواده‌ها به مباحث بهداشتی و نظافت تغییر کند و ما در این کتاب با بهره‌گیری از زبان داستان کودک تلاش کردیم تا برخی مفاهیم بهداشتی را به جامعه هدف انتقال داده شود.
 
این برنامه در آستانه ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام و مؤسسه فرهنگی، هنری عصر پیام ایلام با مدیریت واحد زهرایی برگزار شد.
 
اجرای نمایش و افتتاح کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه این همایش برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها