پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
فعالیت بیش از یک‌هزار نفر در واحدهای چاپ استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و 500 نفر در 704 واحد چاپی استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام‌و‌المسلمین ناصر خدایاری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در آئین اختتامیه دهمین جشنواره صنعت چاپ شمال استان در خوی، گفت: یک‌هزار و 500 نفر در 704 واحد چاپی استان فعالیت دارند.
 
وی پیوند فرهنگ با صنعت چاپ را دستاوردی مهم دانست و افزود: توسعه فرهنگی نیازمند پیوند آن با صنعت چاپ است که می‌تواند به تثبیت سرمایه و تسهیل ارتباطات با کشورهای همسایه شود.
 
این مسئول ادامه داد: صنعت چاپ در این استان برای حضور فعالانه در عرصه رقابت، نیازمند به‌روزرسانی و تجهیز این صنعت به ادوات به‌روز دنیاست و صنعت چاپ نقش موثری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در منطقه دارد و وقتی از صنعت چاپ صحبت می‌کنیم در حقیقت از رسانه، اقتصاد و اشتغال حرف می‌زنیم.
 
 

خدایاری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره صنعت چاپ در شمال استان، ادامه داد: افزایش کیفیت و کمیت صنعت چاپ استان و ارائه دستاوردهای جدید در این حوزه از اهداف مهم این آیین است.

دهمین جشنواره صنعت چاپ در استان به دلیل شرایط کرونا در دو شهرستان بوکان، خوی برگزار شده و در مرکز استان (ارومیه) نیز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها