سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
رونمایی از کتاب «دختر موشرابی» در کافه کتابشهر مشهد

کتاب «دختر موشرابی» در یازدهمین نشست «دوشنبه‌‌های کافه کتابشهر مشهد» با حضور نویسنده و جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، یازدهمین نشست «دوشنبه‌‌های کافه کتابشهر مشهد» به نقد و بررسی کتاب «دختر موشرابی» نوشته محمد حسین‌زاده اختصاص یافت و این نشست با حضور نویسنده و تعداد محدودی از علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، مهدی شکوهی مدیر کتابشهر مشهد، با بیان اینکه هدف از برپایی این نشست‌ها فراهم کردن بستر مطلوب و جذاب برای معرفی کتاب‌هاست، از آمادگی این کتابفروشی برای برگزاری نشست‌های معرفی کتاب با حضور نویسندگان مختلف خبر داد.
 
وی گفت: تاکنون نشست‌هایی برای کتاب‌های «ماوراء مرز»، «بابا رجب»، «قصه بازی‌های محرم»، «جهاد در قرنطینه»، «حیدر»، «فرشته‌ها عاشق می‌شوند» و «بی‌ کتابی» در قالب «دوشنبه‌‌های کافه کتابشهر مشهد» برگزار شده است.
 

 
شکوهی همچنین ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی با برنامه‌هایی همچون برگزاری نشست‌ها، حضور شخصیت عروسکی با عنوان «گل پسر» برای بخش کتاب‌های کودکان و نوجوان و گفت‌وگو با مخاطبان از اهداف این مجموعه است.
 
در ادامه «محمد حسین‌زاده» نویسنده کتاب «دختر موشرابی» با بیان اینکه نوشتن، ابزاری برای گفتن پیام است، گفت: کارهای اثرگذار و جریان‌ساز در جامعه امروزی باعث می‌شود که در ذهن مخاطب بماند و او را تشویق به کتاب خواندن و نوشتن کند.
 
وی‌ با اشاره به اینکه لطافت کتاب می‌تواند به زندگی انسان جهت بدهد، افزود: اگر مسئولی در کشور کتابخوان قوی باشد، همانند رهبر انقلاب که کتاب خواندن را همیشه به جوانان تاکید و تبلیغ می‌کنند، فرایند کتاب و کتابخوانی ترویج پیدا خواهد کرد.
 

 
حسین‌زاده نیاز به همگام شدن و همراه شدن همه دستگاه‌ها را برای ترویج کتاب و کتابخوانی خواستار شد و افزود: تولید کلیپ توسط صدا و سیما و همچنین فعالیت‌های دیگری از قبیل هدیه کتاب، برنامه‌ها و جشن‌های فرهنگی در مکان‌های مختلف و تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی از دیگر اقداماتی است که در مسیر گسترش فرهنگ کتابخوانی می‌تواند موثر باشد.
 

 
این فعال فرهنگی و نویسنده همچنین درخصوص نگارش کتاب «دختر موشرابی» که اولین داستان او به شمار می‌رود، گفت: پُررنگ بودن نقش زن و دختر در جهان ما، فرصت تجربه تاریخی، برجام و اینکه کشور ما همیشه موفق است، از پیام‌هایی بود که در این کتاب به آن پرداختم.
 
درادامه‌ی این نشست بخش‌هایی از کتاب «دختر موشرابی» توسط نویسنده آن «محمد حسین‌زاده» خوانش و سپس «بتول پادام» پژوهشگر تاریخ شفاهی و دبیر این نشست سؤال‌هایی در خصوص کتاب با نویسنده مطرح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها